اطلس فرهنگی شهرهای شهرستان لنجان راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: تهیه اطلس فرهنگی گامی مؤثر در شناخت دقیق و کامل‌تر وضعیت موجود فرهنگی شهرهای شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنجان، اظهار کرد: همان‌گونه که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح شده، جمهوری اسلامی ایران دارای شرایط بالقوه و عظیمی است که برای به حرکت درآوردن چرخ‌های پیشرفت در اختیار ما قرار دارد، اما به دلیل نبود توزیع متناسب و یکسان این منابع، لازم است میزان پراکنش، بهره‌گیری، نحوه استفاده و کاربردهای آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اطلس فرهنگی به دلایل مختلف ابزار مهمی برای سیاست‌گذارای فرهنگی به‌شمار می‌آید، افزود: برای موفقیت در اجرای طرح‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ نیاز است به لایه‌های مختلف اطلاعاتی دسترسی پیدا کرد تا با استفاده از داده‌ها و لایه‌های مختلف اطلاعات، فرایند سیاست‌گذاری به درستی انجام شود.

فرماندار شهرستان لنجان یکی از عوامل اصلی در شناخت جامع و دقیق ویژگی‌های یک شهر را تهیه اطلس‌های موضوعی دانست و تاکید کرد: اطلس فرهنگی شهرهای شهرستان لنجان باید پس از طی مراحل سه‌گانه ورودی، پردازش و خروجی در قالب یک بسته اطلاعاتی برخط و به‌روز تهیه و تدوین شود؛ چراکه سامان‌دهی و مدیریت فرهنگی با مسائل دیگر درهم تنیده است.

وی با اشاره به نقش پژوهش در رشد و پیشرفت شهرهای ایران، تصریح کرد: پیشرفت شهرهای شهرستان لنجان در گروی انجام تحقیقات در تمام زمینه‌ها است، تا بتوان برنامه‌هایی را مستند بر واقعیت‌های شهری تدوین کرد؛ از این رو انتظار می‌رود مدیران شهری شهرستان با تکیه بر مهندسی فرهنگی-اجتماعی در مسیر تهیه اطلس‌های فرهنگی حرکت کنند.

محمدی با بیان اینکه امروز نیازمند بازسازی ساختارهای فرهنگی هستیم، ادامه داد: دستگاه‌های مختلف شهرستان لنجان برای تکمیل اطلاعات اولیه تدوین اطلس فرهنگی شهرهای شهرستان همکاری لازم را مدیریت شهری داشته باشند تا روند جمع‌آوری این اطلاعات به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه تهیه اطلس فرهنگی گامی مؤثر در شناخت دقیق و کامل‌تر وضعیت موجود فرهنگی است، خاطرنشان کرد: با تدوین این اطلس، وضعیت سرانه‌های فرهنگی شهرستان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف مشخص و ضعف‌ها و نقاط قوت این حوزه بیشتر نمود پیدا خواهد کرد و این‌گونه می‌توان ضمن ارائه راهکارهای لازم، با دوراندیشی پیش‌بینی آینده را نیز در این زمینه انجام داد.

کد خبر 598591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.