همه ماجرای ذوب‌آهن و محمدباقر صادقی!

تیم ذوب‌آهن و محمدباقر صادقی، وارد دعوای حقوقی شده‌اند که موضوع‌های مختلفی درباره آن مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه ذوب‌آهن از چند فصل گذشته به محمدباقر صادقی، دروازه‌بان سابق خود مبلغی بدهکار است. به نظر می‌رسد این بازیکن از کمیته تعیین وضعیت رأی قطعی گرفته و پنجره نقل و انتقالات ذوب‌آهن را بسته است، اما روز گذشته برخی منابع خبری مدعی شدند مسئولان مربوطه چهارشنبه دو هفته قبل، یعنی نوزدهم مردادماه ۱۴۰۱ برای یک روز به باشگاه اصفهانی اجازه دادند تا قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کند؛ آن هم در شرایطی که با صادقی تسویه‌حساب نشده و طلب او را پرداخت نکرده‌اند.

وقتی بازیکن سابق ذوب‌آهن به این تصمیم معترض می‌شود، مسئولان به اصل موضوع پی می‌برند و به بازیکن می‌گویند که در این مورد اشتباه کرده‌اند. به همین دلیل در روزهای بعد از سوی کمیته تعیین وضعیت، نامه‌ای به سازمان لیگ و امور اداری فدراسیون فوتبال ارسال می‌شود و به نوعی ذوبی‌ها از هرگونه ثبت قرارداد منع می‌شوند. ضد و نقیض‌ها در پرونده مذکور باعث شده روز گذشته شایعه‌هایی در رابطه با سه بر صفر شدن دیدارهای ذوب‌آهن در دو هفته ابتدایی به گوش برسد.

در همین خصوص جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با پرونده محمدباقر صادقی گفت: رأی را کمیته وضعیت بازیکنان صادر کرده، اما قطعی نشده و پرونده در کمیته استیناف است و تا وقتی قطعی نشده قابلیت اجرا ندارد.

بازی‌های دو هفته ابتدایی ذوب‌آهن سه بر صفر نمی‌شود!

وی ادامه داد: آرای کمیته تعیین وضعیت مثل دادگاه بدوی است و اگر در کمیته استیناف تأیید شود، رأی قطعی خواهد بود.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه اگر رأی تأیید شود بازی‌های دو هفته ابتدایی ذوب‌آهن سه بر صفر می‌شود یا خیر، تصریح کرد: این طور نیست، آرا در گذشته اثری ندارد و اثر آن در آینده است. هر زمانی رأی قطعی شد بلافاصله با تقاضای ذی‌نفع نقل و انتقالات باشگاه ذوب‌آهن ممنوع می‌شود و از طریق کمیته انضباطی اعلام خواهد شد. درواقع اگر منع نقل و انتقالات برای باشگاه اصفهانی اعلام شود و کمیته انضباطی آن را ابلاغ کند، باشگاه ذوب‌آهن حق ثبت قرارداد ندارد.

همه ماجرای ذوب آهن و محمدباقر صادقی!

باشگاه ذوب‌آهن به پرداخت مبلغ یک میلیارد و صدوچهل میلیون تومان محکوم شد

رضا شاه‌منصوری، وکیل محمد باقر صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با پرونده موکل خود اظهار کرد: پرونده این بازیکن به آخرین سال حضور او در ذوب‌آهن بر می‌گردد که در آن زمان، سرمربی وقت و باشگاه صادقی را اخراج کردند. در ابتدا دادخواستی را در کمیته تعیین وضعیت، با موضوع مطالبه غرامت به دلیل فسخ غیرموجه قرارداد مطرح کردیم که باشگاه ذوب‌آهن از آن دفاع کرد و مطرح شد رابطه قراردادی را از بین نبردیم و آن باقی است.

وی ادامه داد: مجدداً در پایان فصل بحث دیگری مطرح کردیم که با وجود رابطه قراردادی، حالا دستمزد این بازیکن را پرداخت کنید که چندین جلسه کمیته تعیین وضعیت فدراسیون برگزار کرد و در نهایت موجبات صدور رأی و محکومیت باشگاه ذوب‌آهن به پرداخت مبلغ یک میلیارد و صد و چهل میلیون تومان شد.

وکیل صادقی اضافه کرد: این رأی با نیم‌فصل ۱۴۰۱_۱۴۰۰ مقارن بود که در آن زمان باشگاه ذوب‌آهن از امکان و مجال حقوقی که داشت، دادخواست تجدیدنظر داد و از طریق اتوماسیون نسبت به این رأی تجدیدنظرخواهی کرد؛ اما بنا بر موازین قانونی، تجدیدنظرخواهی کردن یعنی اینکه عرف و رویه در کمیته تعیین وضعیت و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به این کیفیت است که از طریق سازمان لیگ یعنی از طریق اتوماسیون یا دبیرخانه سازمان لیگ، دادخواست تجدیدنظر یا لایحه تجدیدنظرتان را تقدیم می‌کنید و هزینه آن را می‌پردازید و فیش را به کمیته مالی فدراسیون فوتبال تحویل می‌دهید، همچنین رونوشت برابر اصل را پیوست پرونده می‌کنید و نسخه فیزیکی پرونده را به کمیته استیناف ارجاع می‌دهید که از طریق کمیته تعیین وضعیت پرونده به کمیته استیناف می‌رود.

شاهد اتفاقاتی هستیم که جای تعجب دارد!

شاه‌منصوری با بیان اینکه ذوب‌آهن تا شروع روز نقل و انتقالات فصل جدید، هیچ‌کدام از این کارها را انجام نداده و جالب اینجا است که خود کمیته تعیین وضعیت مبادرت به بستن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه ذوب‌آهن کرده است، گفت: چگونه کمیته تعیین وضعیت به یک‌باره اقناع شد که باشگاه ذوب‌آهن بعد از چند ماه، تجدیدنظرخواهی کرد! جالب این‌جاست که پرونده فیزیکی تا آن روز حتی به کمیته استیناف نرفته است؛ یعنی به چه شکلی باید بگوییم که پرونده تجدیدنظرخواهی شده، اما اصلاً توجهی نکرده که هزینه دادرسی پرداخت شده است! آن پرونده‌ای که شما به عنوان کمیته تعیین وضعیت در جریان هستید که چند سال پیگیر آن است و چه قدر سرنوشت حرفه‌ای این بازیکن را این اتفاق تغییر داد.

وی ادامه داد: شاهد اتفاقاتی هستیم که جای تعجب دارد، همان طور پنجره باز و رأی محمدباقر صادقی نادیده گرفته شد که برخی باشگاه‌های دیگر هم پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان باز است این، برخلاف رأی صادره از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است. ما باید به این موارد توجه کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد که این پنجره‌ها با این کیفیت باز می‌شود. موضوعی که هیچ کجا اتفاق نمی‌افتد و برخلاف دستورالعمل فدراسیون جهانی فوتبال و اتاق حل اختلاف فیفا و کمیته انضباطی فدراسیون جهانی است.

ذوب آهن-دروازه بان ذوب آهن-لیگ برتر

تمام بازیکنان به صورت قانونی ثبت شدند

محمدمهدی رمضانی، مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با موضوع ثبت قرارداد بازیکنان به صورت غیرقانونی اظهار کرد: باشگاه ذوب‌آهن به شدت این موضوع را تکذیب می‌کند. تمام بازیکنان به صورت قانونی ثبت شدند و کارت بازی دریافت کردند و طبق نامه‌ای که کمیته تعیین وضعیت برای این باشگاه صادر کرده است، می‌توانیم قرارداد بازیکنان را ثبت کنیم و هیچ مشکلی وجود ندارد؛ این موضوع بیشتر توطئه بدخواهان ذوب‌آهن است.

وی ادامه داد: خیال ما از این بابت راحت است؛ داشتن کارت مسابقات نشان‌دهنده قانونی بودن کار ماست.

کد خبر 598574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.