سرعتکاه‌های غیراستاندارد جمع‌آوری می‌شود

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد گفت: سرعتکاه‌های غیراستاندارد موجب وارد آمدن خسارت به خودرو و ایجاد حادثه برای سرنشینان می‌شود.

پیمان محقق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: لازم است سرعتکاه‌های استاندارد مطابق با آئین‌نامه ایمن‌سازی معابر شهری و توجه به سرعت‌های مجاز هر خیابان طراحی و در معابر و خیابان‌های سطح شهر نصب شود.

وی افزود: سرعتکاه‌های غیراستاندارد قدیمی با توجه به نامناسب بودن طول و ارتفاع به جای کاهش سرعت خودروها، موجب وارد آمدن خسارت به خودرو و ایجاد حادثه برای سرنشینان می‌شود.

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در همین راستا سرعتکاه‌های غیراستاندارد بلوار رهبر واقع در ناحیه غرب جمع‌آوری شده است و جمع‌آوری سایر سرعتکاه‌های غیراستاندارد از سطح شهر در دستور کار قرار دارد.

محقق اضافه کرد: سرعت‌گیرها با هدف ایمن‌سازی معابر و کاهش سرعت وسایل نقلیه برای عبور ایمن عابران پیاده در تقاطع‌ها و محل دور زدن خودروها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: شورای ترافیک استان، مرجع تصمیم‌گیری در موضوعات ترافیکی است و اقداماتی که انجام می‌شود براساس مصوبات این شورا است.

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد تصریح کرد: معمولاً سرعت‌گیرها پس از گذشت مدتی ایراد پیدا خواهد کرد و باید پیمانکاری برای نگهداری آن‌ها وجود داشته باشد؛ بدون‌شک اگر بخشی از مصوبات شورای ترافیک اجرایی شود، امنیت تردد شهروندان بیشتر خواهد شد.

کد خبر 598557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.