دولت اسلامی، زمینه‌ساز تشکیل تمدن اسلامی است

فرماندار نائین گفت: باید دولت اسلامی تشکیل شود تا جامعه اسلامی که زمینه تمدن اسلامی است شکل گیرد و راه رسیدن به قله هموار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن فیروزی امروز _ یکشنبه سی‌ام مردادماه_ در کارگاه آموزشی تشریح آثار، ابعاد و تحقق جهاد تبیین به کلام فاضل _نویسنده، محقق و استاد دانشگاه_ ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: هنگامی که صحبت از تبیین می‌شود یعنی بیان حقایق و واقعیات در جنگ رسانه‌ای، در روزگاری که رسانه‌های دشمن با تمام قوا با ترویج نا امیدی و فساد در جامعه، درصدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: آخرین تیر دشمن، دشمنی در جنگ شناختی، تبیینی و رسانه‌ای است که بدون شک یکی از نیازهای امروزی جامعه، تبیین است.

فرماندار شهرستان نائین ادامه داد: ما باید تمام تمرکز خود را در تبیین جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح کشور و بین‌الملل قرار دهیم، زیرا در باب اهمیت این موضوع می‌توان گفت که رسالت پیامبران ما نیز تبیین ارزش‌ها و حقایق به مردم بوده است.

فیروزی تاکید کرد: در این هفته وظیفه مسئولان، همکاران و روابط عمومی‌ها، تبیین دستاوردها و بیان خدمات ارزنده و شایسته این دولت به مردم و جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون عمومی کرونا در این دولت، عمران و آبادانی روستاها با پیگیری‌های خانم آزاد _نماینده مردم شریف شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی_ جهاد آبرسانی، برق رسانی و تقویت برق، آسفالت معابر، مبلمان شهری و روستایی، خدمات به محرومین و کمک مومنانه، خدمات حوزه گازرسانی و خدمات اشتغال و کارآفرینی از دستاوردها و خدمات دولت به مردم شهرستان نائین است.

در ادامه این کارگاه، فاضل _نویسنده، محقق و استاد دانشگاه_ اظهار کرد: بحث جهاد تبیین در کلام رهبری، چیستی، چرایی و چگونگی دارد که چگونگی، محور اصلی و پراهمیت این مبحث است.

وی ادامه داد: اینکه رهبر انقلاب (مدظله) در بین تمام موضوعات، بر جهاد تبیین اصرار و آن را محور اصلی قرار می‌دهند به معنای آن است که بحث جدید و پراهمیتی است؛ تبیین جهاد را تعریف می‌کند و در مقابل جنگ تحریف قرار دارد.

فاضل تاکید کرد: اولویت کار برای جهاد تبیین، شناخت صحنه، چگونگی و هویت است که در همین موضوع، رهبری بیانیه گام دوم را صادر می‌کند و هدف را تمدن اسلامی قرار می‌دهد.

وی افزود: در جهاد تبیین اگر بخواهیم انقلابی باشیم باید مبانی ارزش انقلاب را بدانیم و بفهمیم؛ انقلاب یک نهضت، قیام، شورش و حزب نیست بلکه دگرگونی است که مبانی اسلامی را نیز در خود دارد و به همین دلیل وقتی رهبری می‌گویند من انقلابی‌ام، دیپلمات نیستم یعنی من با ریشه و مبانی محکم و مستحکم صحبت می‌کنم.

این نویسنده گفت: در کلام رهبری و گام دوم انقلاب اسلامی، برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از مراحلی گذر کنیم که از دو مرحله آن یعنی انقلاب اسلامی و نظام اسلامی عبور کردیم، باید دولت اسلامی تشکیل شود تا جامعه اسلامی که زمینه تمدن اسلامی است شکل گیرد و راه رسیدن به قله هموار شود.

فاضل یادآور شد: در بحث چگونگی جهاد تبیین، هویت و ابزار و دشمن را باید شناخت؛ تنها ابزار جهاد تبیین رسانه و انتقال معناست و دست دشمن در ابزارها باز است اما در تولید محتوا مشکل دارد زیرا ما برای تولید محتوا قرآن کریم و مفاهیم ارزشمند خودمان را داریم که دشمن در مقابله کردن با آن ناتوان است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن گفته با شیعه دوازده امامی در جنگ هستیم که با دو بال و یک زره، بالاتر از تیرهای ما پرواز می‌کند. یک بال، بال سرخ شهادت و یک بال، بال سبز مهدویت است و زره آن ولایت فقیه است که می‌دانیم هر زمان نقشه عملیاتی ترسیم می‌شود، با بیانیه و سخنرانی خود، تمام کارهای ما را بی اثر می‌کند.

به گزارش ایمنا، محسن فیروزی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فاضل، مسئولان و حاضرین در جلسه، آنان را به سرلوحه قرار دادن رضایت‌مندی مردم و نظام سفارش کرد.

کد خبر 598503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.