اراده دولت برای احیا جهاد سازندگی جدی است

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر عزم و اراده جدی دولت برای احیا جهاد سازندگی، گفت: برنامه دولت صرفاً رفع مشکلات مردم در کوتاه مدت نیست بلکه می‌خواهد همه خلاقیت‌ها و ظرفیت‌های مردمی را برای ساخت آینده کشور به کار بگیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد مخبر در جلسه‌ای با اعضای حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله) و رئیس جمهور برای پشتیبانی از فعالیت‌های جهادی، اظهار کرد: رویکرد جدی دولت سیزدهم توسعه و محرومیت‌زدایی با اتکا به توان و ظرفیت مردم است و جهاد سازندگی باید به جریانی امید آفرین و نمادی برای کارآمدی نظام تبدیل شود.

وی افزود: در این زمینه برنامه دولت صرفاً رفع مشکلات مردم در کوتاه مدت نیست بلکه می‌خواهد همه خلاقیت‌ها و ظرفیت‌های مردمی را برای ساخت آینده کشور به کار بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت امکانات، منابع و ابزار لازم را برای فعالیت جهاد سازندگی فراهم خواهد کرد، ادامه داد: خوشبختانه علاوه بر دولت، سایر نهادها نیز در این مسیر پای کار هستند و جهاد سازندگی باید با اتکا به پشتوانه‌های دولتی و مردمی، خلاء های کشور را شناسایی و مأموریت‌های بزرگی را به سرانجام برساند.

مخبر از انحلال جهاد سازندگی به عنوان یک اشتباه نام برد و تصریح کرد: جهاد سازندگی اگرچه به صورت شکلی در گذشته از بین رفت اما محتوا و روح حاکم بر این جریان همچنان در کشور زنده است چرا که خاصیت فرهنگ و روحیه جهادی این است که با وجود مخالفت‌ها و سنگ اندازی ها، متوقف نمی‌شود.

وی از اعضای حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی خواست چارچوب، اهداف و ساختار دقیقی برای احیای جهاد سازندگی تدوین و با جدیت آن را پایه گذاری و پیگیری کنند.

در ادامه این جلسه، سید امیر حسین مدنی، دبیر شورای‌عالی جهاد سازندگی نیز با بیان اینکه تلاش اصلی این مجموعه، حرکت در مسیر تولید، اشتغال، رفع آسیب‌های اجتماعی، محرومیت زدایی و گفتمان سازی است، خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی به پشتوانه توان و ظرفیت مردمی تلاش خواهد کرد منویات مقام معظم رهبری را محقق سازد.

همچنین گزارشی از مطالعات انجام شده در خصوص فرآیندها، اهداف، مأموریت‌ها و ارکان دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی ارائه شد و اعضای جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای احیای فعالیت‌های جهاد سازندگی پرداختند.

کد خبر 598474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.