ایستگاه معماری پر نقش و نگار اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی نقشی برای شهر، گفت: معماری اصفهان دنیایی پر نقش و نگار و بسیار غنی و متنوع از طرح‌های منحصر به‌فرد است.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی نقشی برای شهر با حضور جمعی از هنرمندان، طراحان شهری و دانشجویان رشته‌های معماری، گرافیک و طراحی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با تدریس استاد مهدی روشنایی و حضور ۲۰ هنرجو طی دو روز در سالن میرداماد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه ابتدا مبانی و نحوه الهام گرفتن از نقوش به‌کار رفته در معماری اصفهان توسط استاد روشنایی برای هنرجویان تشریح شد و هدف اصلی این حرکت یعنی خلق ایده‌های کاربردی برای معماری شهر با الهام گرفتن از نقش و نگارهای معماری اصفهان تبیین شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه معماری اصفهان دنیایی پر نقش و نگار و بسیار غنی و متنوع از طرح‌های منحصر به فرد است، تصریح کرد: هر چه که در سبک معماری اصفهان دقیق‌تر و عمیق‌تر بنگریم، طرح‌ها و نقوش تازه‌ای را کشف خواهیم کرد که شاید ما در گذشته آن را ندیده‌ایم و به همین دلیل در صدد برآمدیم با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و دفتر منطقه‌ای یونسکو در اصفهان کارگاه و مسابقه نقشی برای شهر را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در کارگاه آموزشی نقشی برای شهر با استفاده از ظرفیت نبوغ، نوآوری و نگاه خلاقانه هنرمندان، طراحان شهری و دانشجویان رشته‌های معماری، گرافیک، طراحی و علاقه‌مندان و فعالان این حوزه‌ها، طرح‌هایی نوین برگرفته از نقوش معماری بناهای تاریخی اصفهان خلق شود و در سبک معماری نوین شاهد تبلور این نقوش چشم‌نواز و اصیل باشیم.

کد خبر 598433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.