دستگیری یک کلاهبردار با ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی!

رئیس پلیس تهران گفت: فردی که با سوءاستفاده از افراد کم بضاعت به صورت سازمان‌یافته اقدام به ثبت بیش از ۵۰ شرکت کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایمنا، سردار حسین رحیمی با بیان اینکه در اطراف تهران هزاران انبار بزرگ وجود دارد که توسط پلیس رصد و کنترل می‌شوند، اظهار کرد: در پایش انبارهای عرضه کالای قاچاق در سطح شهر در ۷۲ ساعت گذشته با تشکیل ۱۴۰ تیم پلیسی و بهره‌گیری از ۴۲۰ نفر از همکاران از ۳۵۲ اموال و اماکن بازدید به عمل آمد.

وی افزود در این بازدیدها، مقادیر قابل توجهی کالا به ارزش تقریبی دو میلیون و ۶۲۱ هزار قلم کالای قاچاق کشف و در این زمینه ۴۶ نفر دستگیر شدند. ارزش کالاهای مکشوفه بیش از دو هزار میلیارد تومان است

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: یکی از انبارهای بازدید شده مربوط به انبار نگهداری لوازم یدکی خودرو بود که بیش از ۲۰۰ هزار قلم لوازم یدکی خودرو در آن احتکار شده بود. از کشف یک انبار روغن نیز، حدود ۳۱۷ هزار لیتر روغن موتور که به صورت قاچاق نگهداری می‌شد و از یک انبار دیگر ۶۴ هزار حلقه لاستیک و بیش از ۴۶ هزار رینگ کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری فردی که با سوءاستفاده از افراد کم بضاعت به صورت سازمان‌یافته اقدام به ثبت بیش از ۵۰ شرکت کرده بود، تصریح کرد: در بررسی چهار شرکت از شرکت‌های این فرد مشخص شد که وی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳ مرحله طرح مقابله با دلالان ارزی توسط پلیس امنیت اقتصادی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون در این زمینه ۵۵ نفر دستگیر و بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان ارز از آنها کشف شده است.

منبع: رکنا

کد خبر 598430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.