خشکسالی عامل افزایش حیوانات ولگرد در اصفهان/وقوع ۱۰ سگ‌گزیدگی از ابتدای سال تاکنون

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع ۱۰ سگ‌گزیدگی از ابتدای سال تاکنون، گفت: تشدید خشکسالی‌ها، کمبود موادغذایی و منابع‌ آبی برای حیوانات و جوندگان آن‌ها را گاهی به عرصه‌های کشاورزی و شهری دیگر مناطق در استان اصفهان سوق می‌دهد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اینکه امروز بیش از ۳۰۰ روستای استان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، اظهار کرد: با شدت خشکسالی‌های متوالی در استان و کمبود منابع آبی در روستاها، طبق گزارشات در برخی مناطق حتی حیوانات وحشی نیز دیده شده‌اند؛ برای مثال در منطقه نطنز وجود گراز به اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده و در اطراف روستاهای نائین و اردستان حضور گرگ، روباه و شغال گزارش شده است.

۱۰ مورد سگ‌گزیدگی از ابتدای سال در استان اصفهان

وی درباره اینکه تشدید خشکسالی‌ها، کمبود موادغذایی و منابع آبی برای حیوانات و جوندگان آن‌ها را گاهی به عرصه‌های کشاورزی و شهری دیگر مناطق در استان اصفهان سوق می‌دهد، افزود: از ابتدای سال جاری تا اوایل مردادماه، ۱۰ مورد سگ‌گزیدگی در استان اتفاق افتاده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: براساس دستورالعمل‌های قانونی، کنترل سگ‌ها برعهده سازمان محیط‌زیست است و این سازمان باید مطابق با مقررات اقدامات اساسی را اجرایی کند.

تاکید بر زنده‌گیری و ساماندهی جمعیت سگ‌ها

وی افزود: دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، در ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصویب شده که در این دستورالعمل بر روش زنده‌گیری، کنترل و ساماندهی جمعیت سگ‌های تأکید شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه شدت خشکسالی‌های متوالی، عامل افزایش حیوانات ولگرد در شهرهای استان اصفهان است، تصریح کرد: از اثرات کم‌آبی و خشکسالی، وقوع پدیده فرونشست زمین در دشت‌های اصفهان است.

وی درباره اینکه پدیده خشکسالی از نظر فراوانی، شدت و تداوم و گسترش یکی از فرآیندهای مهم بیشتر مناطق است، افزود: براساس گزارش سازمان زمین‌شناسی کشور و سازمان نقشه‌برداری، دشت اصفهان برخوار و ۲۷ دشت از ۳۵ دشت استان تحت تأثیر فرونشست زمین به علت استمرار خشکسالی و کم‌آبی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 598422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.