اجرای قانون جدید عوارض نوسازی شهرداری‌ها از ابتدای شهریور ۱۴۰۱

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به تصویب قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، از اعمال این قانون از ابتدای شهریورماه خبر داد و گفت: در صورت پرداختنشدن عوارض در زمان مقرر، عوارض شامل ماهانه دو درصد و سالانه ۲۴ درصد جریمه می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، محمد وحیدنیا با اشاره به تصویب قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این قانون پس از گذشت بیش از ۳۰ سال، به تصویب رسیده و یک‌قدم روبه‌جلو برای توسعه شهرها است.

وی پیشینه قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را مربوط به دهه ۶۰ دانست و افزود: پس از جدا شدن شهرداری‌ها از بدنه دولت در دهه ۶۰، تا امروز شهرداری‌ها خودگردان و مسیری سخت را پشت سر گذاشته‌اند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم تصریح کرد: قانون درآمدهای پایدار می‌تواند در این شرایط اقتصادی به شهرداری‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم کمک کند، لذا امیدواریم اتفاق‌های خوبی در این حوزه رقم بخورد.

وی با اشاره به افزایش عوارض نوسازی در قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، گفت: یکی از مواردی که در این قانون آمده، افزایش یک‌درصدی عوارض نوسازی بوده، به صورتی که از یک و نیم درصد به دونیم درصد افزایش پیداکرده است.

وحیدنیا یکی دیگر از نکات مثبت قانون درآمدهای پایدار را الزام تمام دستگاه‌ها به پرداخت عوارض عنوان کرد و گفت: یکی از نکات این قانون لزوم پرداخت عوارض از طرف دستگاه‌های اجرای و نیروی‌های مسلح در زمان مقرر است و این صراحت در قانون شامل تمام ارگان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت جریمه در قانون درآمدهای پایدار اظهار کرد: در قانون افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، به لزوم پرداخت جریمه نیز اشاره شده است و در صورت پرداخت نشدن عوارض در زمان مقرر، عوارض شامل ماهانه دو درصد و سالانه ۲۴ درصد جریمه می‌شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با تأکید بر معافیت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت عوارض، ادامه داد: این افراد با در دست داشتن معرفی‌نامه می‌توانند به شهرداری مناطق مراجعه کنند و مشمول این قانون شوند.

کد خبر 598415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.