بازگشت عقاب به آشیانه زردها

پیام نیازمند، گلر ۲۷ ساله زردپوشان که یک فصل بازی کردن در لیگ پرتغال را تجربه کرده بود، پس از حضور در لیگ پرتغال طی آخرین روز نقل و انتقالات، بار دیگر راهی سپاهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیام نیازمند ازجمله بازیکنان مستعدی بود که با درخشش در تیم پیکان تهران موفق شد نظر امیر قلعه‌نویی را به خودش جلب کند تا پس از دو فصل بازی برای پیکان در لیگ هجدهم در جمع طلایی‌پوشان اصفهان باشد. وی پس از پیوستن به سپاهان به نوعی روزهای خوب خودش را رقم زد تا علاوه بر شکستن رکورد کلین شیت لیگ برتر، حضور در اردوی تیم ملی را تجربه کند.
پس از دعوت نیازمند به اردوی تیم ملی و ارائه عملکرد مطلوب با سپاهان، این گلر ۲۷ ساله تصمیم گرفت در لیگ پرتغال به ماجراجویی‌های فوتبالی خودش بپردازد اما به نظر می‌رسد انتخاب پورتمنیزه برای نیازمند یک تصمیم نه چندان صحیح بود تا این بازیکن بار دیگر راهی ایران شود. در ادامه قصد داریم وضعیت نیازمند در لیگ برتر ایران و دوران حضور وی در سپاهان و لیگ پرتغال را مورد بررسی قرار دهیم:

لیگ هجدهم؛ شروع درخشش نیازمند

پیام نیازمند در لیگ ۱۶ با تیم پیکان موفق شد خودش را به لیگ برتر ایران معرفی کند و در لیگ هفدهم با عملکرد مناسبی که از خودش به‌نمایش گذاشت‌، موفق شد نظر امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت سپاهان را به خودش جلب کند تا ژنرال در لیگ هجدهم برای خط دروازه سپاهان، این گلر جویای نام را انتخاب کند. نیازمند با ۱۵ کلین شیت در ۳۰ بازی به خوبی پاسخ اعتماد قلعه‌نویی را داد تا این سرمربی بیش از پیش تمایل به حفظ گلر جوان خود داشته باشد.

بازگشت عقاب به آشیانه زردها

لیگ نوزدهم؛ رکورد سیدحسین حسینی شکست!

لیگ نوزدهم فرصت مناسبی برای نیازمند بود تا از سپاهان برای خودش یک سکوی پرتاب بسازد چراکه طلایی‌پوشان اصفهان در فصل ۹۸_۹۹ با هدایت قلعه‌نویی و ترکیبی از ستاره‌های لیگ برتر راهی مسابقات شده بودند و قطع به یقین فرصت درخشش برای گلر سپاهان بیش از پیش فراهم بود.

نیازمند در ۹ هفته ابتدایی لیگ نوزدهم به دلیل هماهنگی بالای خط دفاعی و از طرفی عملکرد مطلوب خودش موفق شد پس از سال‌ها رکورد کلین‌شیت لیگ برتر را از آن خود کند و به مدت ۹۴۰ دقیقه دروازه خودش را بسته‌نگه دارد تا نام خود را در کنار بازیکنانی چون احمدرضا عابدزاده، آرمناک پطروسیان و ناصر حجازی ثبت کند.

لیگ بیستم؛ حضور تا پایان فصل و ترک ایران

در لیگ بیستم، سپاهان اصفهان با هدایت محرم نویدکیا موفق به کسب عنوان نایب‌قهرمانی شد که نقش پیام‌نیازمند در به دست آمدن چنین نتیجه‌ای را نمی‌توان انکار کرد. گلر خوش‌تکنیک طلایی‌پوشان با ۱۴ کلین‌شیت از مجموع ۳۰ بازی برگزار شده، علاوه بر اینکه تا هفته‌های پایانی سپاهان را در کورس قهرمانی نگه داشت، موفق شد نظر سرمربی تیم ملی را به خود جلب کند تا برای نخستین‌بار حضور در ترکیب تیم ملی را تجربه کند.
روزهای خوش نیازمند با سپاهان در لیگ بیستم خیلی تداوم نداشت و این بازیکن در انتهای فصل تصمیم به جدایی گرفت تا با لژیونر شدن به لیگ پرتغال، اهداف فوتبالی خودش را دنبال کند.

سپاهان

فصل ۲۰۲۱_۲۰۲۲؛ خاک پرتغال خوش‌یمن نبود

پیام نیازمند پس از جدایی از سپاهان، تیم پورتمنیزه پرتغال را انتخاب کرد تا به نوعی با انتخاب یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر این کشور در ابتدای مسیر درخشش در اروپا قرار بگیرد اما نیمکت‌نشینی محض این بازیکن سبب شد تا توانایی‌های این گلر نادیده گرفته شود و یک فصل تلخ فوتبالی برای او رقم بخورد.

نیازمند در طی یک فصل حضور در لیگ برتر پرتغال تنها در سه بازی برای پورتمنیزه به میدان رفت که در هیچ یک از سه بازی موفق به کلین‌شیت نشد و نکته جالب توجه این است که در این سه بازی مجموعاً ۱۰ بار دروازه نیازمند گشوده شد تا همین موضوع سبب جدایی این بازیکن از پورتمنیزه باشد.

لیگ بیست‌ودوم؛ بازگشت به جمع زردپوشان

با گذشت دو هفته از لیگ بیست‌ودوم ایران، پیام‌نیازمند در آخرین روز نقل و انتقالات به جمع طلایی‌پوشان بازگشت، به نظرمی‌رسد یکی از دلایل این خرید مورایس، اشتباهات رشید مظاهری در دو هفته ابتدایی لیگ برتر و بازی با پای ضعیف این بازیکن باشد که می‌تواند به نوعی کار را برای طلایی‌پوشان به اما و اگر بکشاند. از سوی دیگر رقابت این دو گلر در درون دروازه برای عملکرد بهتر می‌تواند جالب توجه باشد.

درهرحال پیوستن دوباره نیازمند به سپاهان به سود هر دو طرف خواهد بود، چراکه هم نیازمند این فرصت را دارد که دوباره توانایی های‌خودش را در سال منتهی به جام‌جهانی نشان دهد و هم سپاهان می‌تواند خط دروازه خودش را بیمه‌کند.

کد خبر 598410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.