از قتل هولناک برادر تا خودکشی مردی که همسر خود را کشت

قتل هولناک برادر با میله آهنی، سقوط مرگبار یک کوهنورد در شکاف یخی، خودکشی مردی که همسر خود را مقابل فرزندانش کشت، قتل هولناک مرد جوان در یک ساختمان مجلل، کشف محموله قاچاق از کامیونت باری و قاتلان جوان ۱۷ ساله بهمئی در دام پلیس را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به این پرونده از دی‌ماه سال ۹۹ به دنبال پیدا شدن جسد خونین یک مرد جوان در حاشیه کهریزک آغاز شد. شواهد نشان می‌داد این مرد با ضربه‌های جسم سخت به سر جان باخته و احتمالاً شبانه جسد وی در بیابان رها شده است. جسد با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران برای افشای راز جنایت به تکاپو افتادند.

شواهد نشان می‌داد قربانی مرد ۳۵ ساله‌ای به نام آرش است که همسرش ناپدید شدن وی را به پلیس اطلاع داده است. مأموران پلیس به تحقیق از خانواده آرش پرداختند و دریافتند وی از مدتی قبل با برادر بزرگش افشین درگیر بوده است. با افشای این ماجرا افشین ۴۰ ساله ردیابی و بازداشت شد و به درگیری با برادرش اعتراف کرد.

وی اظهار کرد: آرش سر مادرمان را کلاه گذاشته و از او وکالت‌نامه تام گرفته بود. مادرمان وقتی متوجه این ماجرا شد به او اعتراض کرد. به همین خاطر ما از او خواستیم تا وکالت‌نامه را برگرداند اما آرش قبول نمی‌کرد و این موضوع باعث درگیری میان من و برادرم شده بود. آخرین بار هم سر این موضوع با او درگیر شدم و او را در غیاب زن و بچه‌اش کشتم. سپس جسد را با ماشین به حاشیه کهریزک بردم و رها کردم.

به دنبال اعتراف‌های این مرد و بازسازی صحنه جرم برایش کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه مادر قربانی و همسرش که قیم دو فرزند خردسالش بود اعلام گذشت کردند. مادر قربانی در حالی که اشک می‌ریخت گفت: پسرم به خاطر من برادرش را کشت و من راضی به مرگ پسر دیگرم نیستم. به همین خاطر بدون قید و شرط رضایت می‌دهم و از خون پسر کوچکم گذشت می‌کنم.

سپس متهم به دفاع پرداخت و گفت: آرش سرما در ما را کلاه گذاشته و از مادرمان وکالت‌نامه گرفته بود. او می‌خواست همه اموال پدری را به نام خودش سند بزند. به همین خاطر چند بار با او صحبت کردم تا وکالت را پس دهد اما قبول نمی‌کرد. آخرین بار شب یلدا بود که برای صحبت کردن به خانه آرش رفتم اما او در خانه تنها بود. ما در غیاب همسر و فرزندانش با هم درگیر شدیم و او به من فحاشی کرد. من هم در اوج خشم با میله آهنی که در گوشه اتاق قرار داشت چند ضربه به سرش زدم.

متهم ادامه داد: باور کنید در آن لحظه را کنترل اعصابم را از دست داده بودم و چیز زیادی از ماجرا به خاطر ندارم. فقط می‌دانم وقتی با جسد خونین برادرم روبه‌رو شده آن را سوار ماشین کردم و به بیابان‌های کهریزک بردم. من از قتل برادرم پشیمان هستم و قول می‌دهم آینده برادرزاده‌هایم را تأمین کنم. من شرمنده آنها هستم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا با توجه رضایت اولیای دم از جنبه عمومی جرم برای افشین حکم صادر کنند. وی طبق قانون به سه تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

سقوط مرگبار یک کوهنورد در شکاف یخی

یک تیم اصفهانی حین صعود در منطقه علمچال دچار حادثه شد و یکی از اعضای تیم بر اثر سقوط در شکاف یخی علمچال جان خود را از دست داد. هنوز علت دقیق حادثه و سقوط مشخص نیست، اما با تلاش همنوردان این کوهنورد، پیکر وی از شکاف یخی خارج شده و به علمچال منتقل شد.

خودکشی مردی که همسر خود را مقابل فرزندانش کشت

صبح دوشنبه بیست‌وچهارم مرداد گذشته، مرد مسلحی که اسلحه کلت را در دست می‌فشرد وارد یک منزل مسکونی در خیابان طبرسی شمالی ۵۸ شد و زن ۳۵ ساله‌ای را مقابل سه فرزند پنج، ۱۳ و ۱۵ ساله‌اش به قتل رساند و از صحنه جنایت گریخت.

بعدازظهر همان روز نیز مرد جوانی خود را از بالای پل عابرپیاده در وسط بزرگراه آسیایی (محدوده سه راه فردوسی) پایین انداخت و خودکشی کرد به طوری که سر وی متلاشی شد و قابل شناسایی نبود.

با انتقال جسد مرد مذکور به پزشکی قانونی، تحقیقات پلیس برای شناسایی هویت وی در حالی آغاز شد که بررسی‌های مقدماتی با توجه به شواهد موجود نشان می‌دهد این مرد احتمالاً همان قاتل مسلح است که زن جوان را مقابل چشمان فرزندانش کشت.

قتل هولناک مرد جوان در یک ساختمان مجلل

بامداد جمعه بیست‌وهشتم مردادماه سال جاری، درگیری مرگبار دو مرد جوان در خیابانی در محله دربند از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۲۲ دربند و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه میثم حسین‌پور؛ بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرایم جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

تیم جنایی پس از حضور در صحنه جنایت با جسد مرد حدوداً ۲۵ ساله مواجه شدند که از ناحیه سینه هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته بود همچنین در ادامه مشخص شد قاتل پس از ارتکاب به قتل از مهلکه گریخته است. تحقیقات ابتدایی تیم جنایی حکایت از آن دارد که مقتول در ساختمان مجلل رو به روی محل جنایت مشغول سرایداری بوده و با قاتل جوان از قبل اختلاف داشته که این موضوع درگیری مرگباری را رقم زده است.

کارآگاهان در جریان تحقیقات که متوجه دوربین مداربسته ساختمان شدند و به بازبینی لحظه به لحظه آن پرداختند و در ادامه پی بردند، دوست مقتول که یکی دیگر از سرایداران ساختمان بوده، قاتل را به صورت پنهانی به سالن انتظار ساختمان راه داده است. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد قاتل پس از حضور در ساختمان موردنظر، مرد جوان را با درگیری به خیابان منتقل کرده و با یک ضربه چاقو از پا درآورده است.

بازپرس کشیک قتل پس از دریافت این اطلاعت مهم، دستور بازداشت سرایدار جوانی که قاتل را به ساختمان راه بود، صادر کرد و خیلی زود کارآگاهان مرد جوان را دستگیر و برای تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند. تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط میثم حسین‌پور بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم‌جنایی، ادامه دارد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری مرد جنایتکار وارد عمل شده‌اند.

کشف محموله قاچاق از کامیونت باری

سرهنگ ولی ترابی معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قم، اظهار کرد: مأموران یگان تکاوری ۱۲۲ فرماندهی انتظامی استان در راستای اجرای تورهای ایست و بازرسی در جاده قدیم قم_ تهران، یک دستگاه کامیونت باری را به ظن حمل بار قاچاق متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد خودرو کامیونت حامل کالای قاچاق بوده است و بنابراین یک نفر در این رابطه دستگیر و خودرو توقیف شد. سرانجام طی بازرسی از خودرو مذکور سه تن و ۷۰۰ کیلوگرم ذغال پسته قاچاق کشف شد. در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

قاتلان جوان ۱۷ ساله بهمئی در دام پلیس

دو جوان موتورسوار، راننده خودرو سواری پراید که جوان ۱۷ ساله‌ای بود را پس از تعقیب و گریز جلو درب خانه با شلیک اسلحه به قتل رساندند و سرهنگ جمشیدی فرمانده نیروی انتظامی بهمئی در این خصوص، اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره قتل که به علت اختلافات قبلی در یکی از خیابان شهر لیکک رخ داد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت. مأموران شهرستان بهمئی با کار اطلاعاتی قاتلان را کمتر از ۱۲ ساعت شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: مأموران در این حادثه پنج نفر را دستگیر کردند که دو نفر از آن‌ها به قتل اعتراف کردند. همچنین در این رابطه یک قبضه سلاح کشف و ضبط شد و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده نیروی انتظامی بهمئی با بیان اینکه شهروندان برای احقاق حق و مطالبات خود از دیگران به جای استفاده از خشونت و شیوه‌های غیرقانونی، به مراجع قضائی مراجعه کنند تا شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم، تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و چنانچه افرادی بخواهند امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند پلیس با جدیت با آنان برخورد قانونی می‌کند.

کد خبر 598394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.