آنچه در پنجاه‌وسومین صحن علنی شورای شهر گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات جلسه علنی امروز شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه _ ۱۴۰۱ در برنامه برخط رادیویی، اظهار کرد: امروز پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد. این جلسه دستورات مختلفی داشت که مقدمه آن گرامی‌داشت حماسه و دلاوری‌های ۱۰ نفر از همکاران ما در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بود که جزو آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس بودند.

وی ادامه داد: بین همکاران آزاده که بیشتر آنها بازنشسته شدند و افرادی را داشتیم که نزدیک به ۱۰ سال سابقه اسارت دارند و امروز افتخاری شد تا در کنار آنها باشیم. بعد از ویژه برنامه امروز لایحه دوفوریتی استقراض و جابه‌جایی مالی و خرید ۵۳ دستگاه اتوبوس ۸.۵ متری در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان به صورت معمول به حدود یک هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، به ویژه در ایامی که مدارس بازگشایی می‌شود، این در حالی است که در سال ۹۶ حدود ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس با میانگین سن زیر پنج سال در شهر داشتیم. از زمانی که شورای ششم شهر کار خود را آغاز کرد این عدد به ۶۰۰ اتوبوس با میانگین حدود ۱۰ سال رسید.

وی خاطرنشان کرد: با بازگشایی مدارس و پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل احساس می‌شد و نیاز بود اقدامات جدی در راستای حمل‌ونقل رخ دهد.

صالحی گفت: در گام اول خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس طی ماه جاری به اصفهان تزریق می‌شود و در گام بعدی خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ۸.۵ متری اقدام عاجلی بود تا در مهرماه نزدیک به یک هزار دستگاه اتوبوس نو و بازسازی شده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز بحث نهایی شدن خرید ۵۳ دستگاه از ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس توافق شده مورد بررسی قرار گرفت، در حال حاضر این اتوبوس‌ها در مسیر اصفهان هستند و امروز یا فردا شهروندان شاهد ورود این اتوبوس‌های جدید در شهر خواهند بود. امروز جزئیات اجازه خرید و جابه‌جایی حساب‌ها در قالب لایحه مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت و امیدواریم به زودی این نورسیده‌ها به شهر بیایند و به بهبود حمل‌ونقل شهری و هوای بهتر برای تنفس شهروندان کمک کنند.

تخصیص ساختمان " هریتاش" به عرضه هنرهای دستی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در ادامه نشست امروز بحث اصلاح جدول انضباطی دارندگان پروانه از سازمان تاکسیرانی را داشتیم که بندی از آن در سال‌های گذشته ایرادهایی در قالب تعرفه داشت که امروز به رأی گذاشته و اصلاح شد، امیدواریم برای طی مراحل قانونی این جدول اصلاح شده انضباطی مسیر خود را طی کند.

وی اظهار کرد: در جلسه امروز یک اتفاق خوب دیگر برای اصفهان شهر زندگی، شهر فرهنگ، تاریخ و صنایع دستی افتاد و آن نیز تفصیل طرح پیشنهاد واگذاری محلی برای نمایش و عرضه صنایع دستی بود.

صالحی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری به صورت مستقیم رسالتی در حوزه صنایع دستی ندارد و وظایف این حوزه برعهده اداره کل میراث فرهنگی است، ادامه داد: اما در تعامل خوبی که شورای اسلامی شهر و شهرداری با این اداره کل داشت و در جلساتی که کمیسیون فرهنگی شورای ششم شهر با هنرمندان این عرصه داشتند، یکی از جدی‌ترین دغدغه‌ها این بود که مکان ویژه‌ای برای عرضه صنایع دستی استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز مصوب شد تا ساختمان قدیمی " هریتاش" در خیابان ابن‌سینا در نزدیکی مَدرس ابن‌سینا با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی که یک دانگ از این ساختمان در تملک اداره کل میراث فرهنگی و مابقی در تملک شهرداری اصفهان است، جهت عرضه و نمایش هنرهای دستی فاخر به قلم اساتید ارزشمند استان تخصیص یابد و مامن خوبی برای گردشگران و شهروندان باشد تا آنها از نزدیک با تاریخ و فرهنگ دیرینه اصفهان آشنا شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم به زودی این ساختمان در اختیار هنرمندان قرار گیرد و گامی بلند برای حفاظت از میراث اصفهان و توسعه گردشگری در شهر اصفهان برداشته باشیم، البته پیشنهادی برای استفاده از طبقه دوم میدان امام (ره) و غرفه‌ها مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت. از آن جایی که میدان امام (ره) تحت تملک میراث فرهنگی است، شهرداری در بازسازی و بهسازی و مهیاسازی آن برای نمایش و عرضه صنایع دستی فاخر مشارکت خواهد کرد تا یک رسته گردشگری با مشارکت شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی در این مکان ایجاد شود.

وی افزود: امروز اساسنامه سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسترد شد.

کد خبر 598384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.