لزوم رفع مشکلات شهری با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای ششم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: رویکرد اصلی در تمام طرح‌های مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر رفع مشکل شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نظری، امروز _ یکشنبه سی‌ام مردادماه_ در جلسه شورای اداری مرکز پژوهش‌های شورای ششم شهر، اظهار کرد: مرکز پژوهش‌ها باید اثربخش و اثرگذار باشد و به عنوان منبع علمی تمام تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با گسترش شهرنشینی و پیچیده شدن موضوعات مربوط به مدیریت شهری، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با هدف ارتقای کیفی و کمّی خدمات پژوهشی و ارائه نظرات کارشناسی و مشورتی به رؤسای کمیسیون‌ها، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران شهری فعالیت می‌کند، ادامه داد: این مرکز با بهره‌گیری از دانش، نظرات کارشناسان و متخصصان خبره در شورای پژوهشی و کمیته‌های تخصصی و نیز با نظرخواهی از شهروندان و نخبگان شهری به شناخت دقیق مسائل، مشکلات شهر، آسیب‌شناسی و امکان‌سنجی طرح‌ها و پروژه‌های شهری می‌پردازد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: اعضای کمیته‌های پژوهشی مصمم هستند، راه‌حل‌های کاربردی متناسب با منابع محلی و استفاده بهینه از منابع و فرصت‌ها با بیشترین بازدهی و کمترین صرف منابع و هزینه برای رفع این چالش‌ها ارائه کنند.

وی تصریح کرد: رویکرد اصلی برای تمام برنامه‌های پیش روی مرکز از جمله جلسات کمیته‌ها، نشست‌های علمی-تخصصی، همایش‌ها، کرسی‌های آزاداندیشی و طرح‌ها و پروژه‌ها، رفع مشکلات شهر و شهروندان استف در این راستا با ایجاد ارتباط و افزایش تعامل با پایگاه‌ها، نهادهای مردمی، دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که به طور مستقیم و غیرمستقیم با امور شهری مرتبط هستند، از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و خدماتی آنها برای رفع کارشناسانه و واقع‌بینانه این مشکلات استفاده خواهیم کرد.

نظری گفت: برای هم‌افزایی بیشتر و جلوگیری از موازی‌کاری و هدر رفت منابع سازمانی، نتایج پژوهش و مطالعات کاربردی که در سایر مراکز پژوهشی در سطح کشور انجام شده بررسی و تجارب ارزشمند آنها برای استفاده در شهر همدان بومی‌سازی خواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نقش و اهمیت بی‌ بدیل پژوهش در موفقیت تمام پروژه‌ها از جمله پروژه‌های شهری و با عنایت به ظرفیت خوب متخصصان، نخبگان و صاحب‌نظران در سطح شهر، افزود: امیدواریم با افزایش تأثیرگذاری بر تصمیمات مدیریت شهری و انتشار منظم و مستمر گزارش عملکرد از اقدامات انجام شده برای اطلاع و استفاده بیشتر عموم، پایه‌های دانش و تخصص در مجموعه مدیریت شهری همدان را ارتقا بخشیده تا شاهد شهری مشارکت‌پذیرتر، زیست‌پذیرتر و توسعه‌یافته‌تر باشیم.

کد خبر 598379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.