توزیع بسته‌های تغذیه رایگان دانش‌آموزی از مهرماه

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه امسال تغذیه سه میلیون دانش‌آموز مناطق محروم را از ابتدای مهرماه آغاز می‌کنیم، گفت: بسته تغذیه رایگان، هفته‌ای دو مرتبه توزیع می‌شود اما کافی نیست و نیازمند حمایت بیشتر هستیم. تغذیه مناسب، دانش‌آموزان را برای یادگیری بهتر آماده می‌کند.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری در دومین روز از سی‌وششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش کشور که در سالن اجلاس سران و با حضور سردار «سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و روز جهانی مساجد، اظهار کرد: زمانی در بخشی از سپاه توفیق خدمت پیدا کردم و آنجا دریافتم که سپاه پاسداران یک نهاد فرهنگی است.

وی افزود: پروژه‌های مشترکی با سپاه پاسداران داریم که از این جمله می‌توان به ساخت ۱۰۰ مدرسه با ۴۵۰ کلاس اشاره کرد که شروع شده و پروژه‌ها در حال بهره‌برداری هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۴۰ هزار نفر از فرهنگیان (۶۰ درصد همکاران)، ۹۰ هزار دانشجومعلم و پنج میلیون دانش‌آموز دوره دبیرستان عضو بسیج هستند و باید ظرفیت آن‌ها فعال شود، گفت: ۳۰ میلیون بازدید مجازی از راهیان نور داشته‌ایم، اما امسال بنای اردوهای راهیان نور را بر بازدیدهای خانوادگی گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: امسال تغذیه دانش‌آموزی سه میلیون دانش‌آموز مناطق محروم را از ابتدای مهر آغاز می‌کنیم و بسته تغذیه رایگان هفته‌ای دو مرتبه توزیع می‌شود اما کافی نیست و نیازمند حمایت بیشتر هستیم. تغذیه مناسب دانش‌آموزان را برای یادگیری بهتر آماده می‌کند.

نوری افزود: امید است به کمک فرمانده سپاه پاسداران، اردوهای پیشرفت هم راه‌اندازی شود. طرح‌های بدیعی در مجموعه سپاه پیاده‌سازی شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: سپاه در تمام عرصه‌ها کاملاً مردمی است، قدرت ریسک دارد چون از جوانان استفاده می‌کند و نسبت به استفاده از دانش ایرانی تعصب دارد. پایه همه این‌ها ایمان راسخی است که سپاهیان دارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 598374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.