شهرک تخصصی پرورش تیلاپیا در بافق ایجاد می‌شود

فرماندار بافق با اشاره به فعالیت ۱۹ مزرعه پرورش ماهی تیلاپیا در این شهرستان گفت: شهرک تخصصی پرورش تیلاپیا در بافق ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی صمیمی امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ در نشست خبری مشترک فرمانداران بافق، تفت و بهاباد که به مناسبت هفته دولت و در استانداری یزد برگزار شد اظهار کرد: شهرستان بافق در تمام کشور به عنوان شهرستانی با ذخایر معدنی بسیار زیاد شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶ معادن در شهرستان بافق داریم که ذخایر معدنی آنها بالغ بر ۵۰۰ میلیون تن است و همین موضوع شهرستان بافق را به عنوان یکی از اصلی ترین شهرهای معدنی کشور تبدیل کرده است.
فرماندار بافق افزود: با توجه به این ظرفیت، اقدامات گسترده‌ای در حوزه تکمیل زنجیره تولید فولاد در شهرستان صورت گرفته و در حوزه میلگرد و گندله در حال حاضر زنجیره در حال انجام است.

پروژه بیمارستان ۹۶ تخت خوابی شهرستان بافق با ورود بسیار خوب استاندار یزد و اعتبار ویژه‌ای که در سفر رئیس جمهور گذاشته شد، در کمتر از یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

موضوع بعدی که از مطالبات قدیمی شهرستان بافق به ویژه دهستان سبزدشت بوده، جاده فیروزآباد است که در کمتر از یکسال این پروژه تقدیم مردم شهرستان می‌شود.

بزرگترین سالن اجتماعات سرپوشیده شهرستان بافق هم در دست اقدام است و در آینده‌ای نزدیک این پروژه به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

صمیمی از اجرای ۱۹ مزرعه پرورش ماهی تیلاپیا به مساحت تقریباً ۱۸۰ هکتار در شهرستان بافق خبر داد و گفت: در حال حاضر این مزارع یک هزار و ۱۵۰ تن ماهی تولید می‌کنند و بخشی از فرآوری و تبدیل فیله ماهی در شهرستان بافق انجام می‌شود.
فرماندار شهرستان بافق افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از جهاد کشاورزی مصوب شد شهرک پرورش تیلاپیا در شهرستان بافق ایجاد شود و بتوانیم در این حوزه توسعه بیشتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه تکثیر بچه ماهی تیلاپیا، بافق قطب کشور است و در حال حاضر یازده میلیون قطعه تولید در شهرستان داریم و به استان‌های مختلف ارسال می‌کنیم.

صمیمی با بیان اینکه در حوزه شتر هم سعی شده در طول یک سال گذشته به این ظرفیت توجه ویژه‌ای صورت پذیرد گفت: ستاد اجرایی حضرت امام به این موضوع ورود کرده و در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل بافق به عنوان هاب صنعت شتر در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: بحث تکمیل زیرساخت برق در شهرستان بافق یکی دیگر از اقداماتی است که در دولت سیزدهم به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت و با سرمایه گذاری مشترک شرکت شهرک‌ها و شرکت برق منطقه‌ای این موضوع در حال انجام است.

فرماندار شهرستان بافق ادامه داد: در قالب طرح یزد نوین شهرستان‌ها مکلف به تنظیم برنامه متناظر با آن شدند و ما در بافق سعی کردیم برنامه‌ها را همسو با استان تدوین کنیم.

صمیمی با بیان اینکه بافق در حوزه انرژی خورشیدی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد گفت: در حال حاضر سرمایه گذاران برای ایجاد ۸۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در این شهرستان ورود کرده‌اند.

کد خبر 598370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.