لایروبی قنات مزرعه "لاغدنبه" در دستور کار قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به مشکلات کشاورزان، گفت: لایروبی قنات مزرعه "لاغدنبه" باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی درخشان امروز _ یکشنبه سی‌ام مردادماه_ در هفتمین اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به مشکلات آبی انتظار می‌رود جهت پیشگیری از اتفاقات ناگوار در استان، عواقب زیان‌بار آن به متولیان مربوطه اعلام شود.

وی افزود: با توجه به حضور تعداد زیاد گردشگران در شهرستان سامان انتظار می‌رود تأمین و تخصیص تجهیزات غواصی و قایق رفتینگ برای هیئت نجات غریق شهرستان سامان در دستور کار قرار گیرد و اکیپ‌های غواصی مجزا در هر دو بخش زاینده رود و بخش مرکزی در نقاط حادثه‌خیز با امکانات و تجهیزات کامل مستقر شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به برخی مسائل و مشکلات کشاورزان این شهرستان، خاطرنشان کرد: لایروبی قنات مزرعه "لاغدنبه" باید در دستور کار قرار گیرد.

چالش کشاورزان چیست؟

فرشاد چراغپور، نماینده شوراهای شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نبود کاداستر زمین‌های کشاورزی به صورت کامل، نبود بهره‌وری آب و خاک، نبود تجهیزات اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری، نبود تعادل و نوبتی بودن کشت و یکپارچه نبودن زمین‌ها از عمده مطالبات کشاورزان شهرستان شهرکرد است.

وی افزود: بی‌توجهی به کشت علمی، آب‌بر بودن محصول ذرت و کشت سنتی و نبود تعاونی جهت تقویت اقتصاد کشاورزان مشکلاتی را به وجود آورده است.

نماینده شوراهای شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اولویت مشکلات حوزه مدیریت بحران تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های دفع مخاطرات طبیعی، اختصاص تجهیزات مناسب در این زمینه و جذب بودجه مورد نیاز و عزم جدی در اجرای پروتکل‌های مربوطه باید در دستور کار قرار گیرد، همچنین رسیدگی به مشکل آب شرب مردم شهرکرد از ضروریات است.

کد خبر 598360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.