۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
وارنا میزبان شهرک هوشمند پایدار

وارنا، یکی از شهرهای بزرگ بلغارستان، میزبان شهرک هوشمندی است که از پایداری کامل برخوردار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه جدید وارنا فضایی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع را در بر گرفته و مکان‌های متعددی نظیر سازه‌های مسکونی، هتل و مراکز ورزشی بسیاری را در خود جا داده است. تماشای این منطقه بسیار منحصربه‌فرد به خاطر طراحی و موقعیت ویژه خود از فاصله‌های بسیار دور امکان‌پذیر است و چشم‌انداز اعجاب‌انگیزی برای شهر به وجود آورده است.

طراحی منطقه جدید وارنا مبتنی بر منابع طبیعی مانند گل‌ها و حیوانات انجام شده و به همین دلیل نمایی شبیه به شکوفه‌های در حال باز شدن به آن بخشیده است. در واقع، در این محله، زیبایی گل‌های طبیعی از طریق تلفیق رنگ‌ها، بافت‌ها و اشکال در قالب معماری به بهترین نحو ممکن به تصویر کشیده شده است. نکته جالب‌توجه این‌که بام سازه‌های منطقه رو به خورشید باز شده است که این قابلیت به جذب نور طبیعی به فضاهای داخلی کمک می‌کند، ضمن این‌که نماهای رنگی آن‌ها نیز الهام گرفتن معماران از گل‌های طبیعی برای طراحی را آشکار می‌کند.

وارنا میزبان شهرک هوشمند پایدار

منطقه هوشمند وارنا در قلب خود میزبان دریاچه‌ای است که رودخانه‌های مختلف را به تمام نقاط اطراف پیوند داده و چشم‌اندازی بسیار طبیعی و زیبا برای آن به وجود آورده است. در مرکز این دریاچه، خانه‌های عمومی شناوری طراحی شده که از کیفیت بالا برخوردار است و از نور طبیعی و آب اطراف در ایجاد آن‌ها بهره گرفته می‌شود.

تمام مراکز تفریحی منطقه اعجاب‌انگیز وارنا در سه سازه گنبدی شکل شیشه‌ای قرار گرفته است که همین موقعیت جغرافیایی ویژه، امکان بهره‌مندی از آن‌ها را در تمام طول سال برای شهروندان و مسافران فراهم می‌آورد. دفاتر اداری و هتل‌ها نیز در آسمان‌خراش‌هایی تعبیه شده که از فاصله‌های بسیار دور نیز نمایان است، ضمن این‌که ویلاهای مسکونی کوچکی نیز با پشت‌بام‌های خمیده خود دور تا دور این برج‌های بلند را احاطه کرده است.

منطقه کاملاً پایدار وارنا، شهرکی هوشمند به شمار می‌رود که انرژی مورد نیاز زیرساخت‌های آن از نیروی تجدیدپذیر تأمین می‌شود و این در حالی است که باران جمع‌آوری شده در منابع مخصوص برای تأمین آب مورد نیاز پارک‌ها، باغ‌ها و فضاهای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وارنا میزبان شهرک هوشمند پایدار

کد خبر 598342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.