تحول دیجیتال کسب‌وکار در راستای افزایش بهره‌وری

مدیر طرح و برنامه سازمان فاوای شهرداری اصفهان با اشاره به تحول دیجیتال کسب‌وکار در راستای افزایش بهره‌وری، گفت: تحول دیجیتال تغییر کسب‌وکار به شیوه‌ای است که بیشترین کارایی و ارزش افزوده برای ذی‌نفعان معامله ایجاد شود.

مجید غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بانکداری مدرن کسب‌وکارهای به‌روز، اظهار کرد: با بررسی این حوزه درمی‌یابیم که استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در دستور کار است.

وی تصریح کرد: در بانکداری مدرن که در ایران نیز نمونه‌هایی از آن وجود دارد، مشتریان، شعبه فیزیکی نمی‌بینند و همواره بدون نیاز به حضور افراد، خدمات به صورت کامل غیرحضوری ارائه می‌شود.

مدیر طرح و برنامه سازمان فاوای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در کسب‌وکارها نیز نمونه‌های متعدد وجود دارد که مشتری نمی‌داند با سفارش نیازهای روزمره خود، از کدام فروشگاه و چگونه در منزل آن را دریافت می‌کند که ظاهری‌ترین تغییرات نسبت به خدمات سنتی، کاهش زمان در اختیار گرفتن خدمت توسط مشتری است.

وی تاکید کرد: از جمله مواردی که می‌توان در خصوص کسب‌وکارهای به‌روز به آن اشاره کرد، کارآفرینی، گستردگی در ارائه خدمات، کنترل بازار، کاهش تولید پسماند و ایجاد دانش از نمونه ارزش‌های ایجاد شده است.

غلامی با بیان اینکه تحول دیجیتال یعنی تغییر کسب‌وکار به شیوه‌ای که بیشترین کارایی و ارزش افزوده برای ذی‌نفعان معامله ایجاد شود، گفت: امروزه جامعه این تغییر را با کسب‌وکارهای جدیدی تجربه کرده و شاهد تحول دیجیتال در کسب‌وکارهای سنتی آن است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تغییرات شیوه کسب‌وکارها در دستگاه‌های اجرایی نیز به همین صورت دنبال شود، اضافه کرد: این تغییرات می‌تواند از یک شعبه سازمان امور مالیاتی یا یک منطقه از شهرداری با ارائه خدمت غیرحضوری آغاز شود.

مدیر طرح و برنامه سازمان فاوای شهرداری اصفهان تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که تعریف خدمت یا سرویس مورد قبول استاندارد «ISO۲۰۰۰۰» در سال ۲۰۲۰ این گونه است که مشتری برای دریافت یک خدمت نیاز به مدیریت رخدادها (ریسک) و هزینه‌های متفرقه آن نداشته باشد.

کد خبر 598338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.