اختصاص ۲ درصد از کل بودجه کشور به حوزه فرهنگ

نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از مجموعه بودجه کشور تنها دو درصد به حوزه فرهنگ اختصاص یافته است که همان دو درصد هم برای واریز حقوق وزارتخانه‌های مرتبط از جمله ارشاد، صداوسیما و وزارت ورزش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدصادق طباطبایی‌نژاد در نشست علنی صبح امروز _یکشنبه، سی‌ام مردادماه_ در نطق میان دستور خود اظهار کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم؛ مبنای توسعه باید توسعه فرهنگی و توجه به زیرساخت‌های فرهنگی باشد. امروز دشمن بیش از هر چیز با جنگ ادراکی به مبارزه با مردم ما آمده و جهاد تبیین راهکار رهبری بوده و زیربنای فرهنگی ما را نشان رفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر در مقابل جبهه دشمن آرایش صحیح نداشته باشیم به طور قطع در برنامه هفتم موفق نخواهیم بود، افزود: امسال کمترین موارد تصویب قانون در حوزه فرهنگی را شاهد بودیم که به کمترین میزان تخصیص بودجه انجامید و موجب توزیع نامناسب بودجه حوزه فرهنگ شد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس افزود: نقطه قوت انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ است و نگاه تشریفاتی و غیرضروری به آن صحیح نیست.

نمایندگان اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که یک‌سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و نقاط قوت و ضعف نیز وجود دارد که یکی از نقاط قوت آن مسئله برجام است که با هدف حذف تحریم‌های ظالمانه و گره‌گشایی در مسیر اقتصاد مردم صورت گرفته است و نباید به وعده و وعیده‌ها تکیه شود.

وی تاکید کرد: از سرگیری مذاکرات برجام نویدبخش حرکتی نو در دولتمردان و نشان دهنده روحیه جهادی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میزان نتیجه‌بخش بودن سفرهای استانی رئیس‌جمهور که یک دوره کامل آن در طول عمر یک‌سال و نیم فعالیت دولت جدید انجام گرفت، باید کارشناسی و آسیب‌شناسی شود.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه گفت‌وگوی دولت با مردم باید اقناعی باشد ادامه داد: به دنبال اجرای حذف ارز ترجیحی اگر چه اصل موضوع از سوی متخصصان امر پذیرفته شده بود اما روش اجرای آن با ابهاماتی همراه بود؛ ابهام در اجرا باعث شد که تصویب بودجه اختصاصی به طول بینجامد و با وجودی که مجلس اقناع نشده بود اما برای رهایی از بن‌بست با شرط اینکه شاهد افزایش قیمت در کالاهای اساسی نباشیم، موافقت مشروط کرد.

وی حذف ارز ترجیحی را جسارت دولت خواند و افزود: لازم است که دولت در تصمیم‌گیری‌ها هماهنگی بیشتری با مجلس داشته باشد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس آب و خشکسالی را از مسائل اصلی اصفهان و اردستان دانست و افزود: آب و خشکسالی از دوره‌های دهم و یازدهم دولت نیز مطرح بوده است و همواره معضل اصلی مردم و کشاورزان است و رنج آنها را به همراه داشته که رفع آن تنها در سایه هم‌افزایی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه اردستان، زواره و مهاباد در شمالی‌ترین و کویری‌ترین نقطه استان اصفهان قرار گرفته است، گفت: تذکر اول به وزیر نیرو این است که نیمی از روستاهای شهرستان که حدود ۱۰۰ روستا است در زمینه آب شرب با مشکل مواجه است و اقدام جدی در این زمینه را می‌طلبد. تذکر دوم خطاب به وزیر راه است که راه‌های اصلی و روستایی شهرستان با فرسودگی شدید مواجه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر میراث خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی با قدمت بالای هزار سال فرسوده شده است و نیاز به مرمت و نگهداری دارد.

کد خبر 598328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.