ورزش و آموزش؛ ۲ بال پرواز آتش‌نشانان

شهردار سمنان گفت: هر قدر آمادگی جسمانی و آموزش مهارت‌ها به‌هنگام و بهینه باشد، عملکرد سازمان آتش‌نشانی در پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح مناسب‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی مرتضی‌نژاد در نشست شورای مدیران شهرداری که در محل سالن شهید بابایی برگزار شد، اظهار کرد: در سازمان‌های امدادرسان و بحران‌مدار همانند آتش‌نشانی، نیروی انسانی از اهمیت و توجه خاص برخوردار است. بالا بردن سطح آمادگی نیروی انسانی برای حضور و امدادرسانی در بحران‌ها با توجه به جایگاه سازمان آتش‌نشانی باید همواره در دستور کار مدیران باشد.

وی با اشاره به نقش ورزش و آمادگی جسمانی آتش‌نشانان، افزود: در رأس فعالیت‌های آتش‌نشانان آمادگی جسمانی قرار دارد و چنان‌چه این آمادگی نباشد، تکنیک، تاکتیک و جسارتی وجود نخواهد داشت.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان باید بهترین واکنش را در زمان بحران از خود نشان دهند، چراکه این موضوع نقش اساسی در نجات جان انسان‌های گرفتار در بحران‌ها از قبیل تصادفات رانندگی، آتش‌سوزی، فروریختن ساختمان‌ها یا حوادث مشابه خواهد داشت و در این نقش‌آفرینی، آموزش مهارت‌ها و آمادگی جسمانی بسیار مؤثر است.

مرتضی‌نژاد گفت: هر قدر آمادگی جسمانی و آموزش مهارت‌ها به‌هنگام و بهینه باشد، عملکرد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح مناسب‌تر خواهد بود.

کد خبر 598304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.