منطقه ۹ شهرداری اصفهان میزبان «قصه های خوشبخت برای کودکان شهر»

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه برنامه «قصه‌های خوشبخت برای کودکان شهر» با مشارکت خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ویژه مادر و کودک خبر داد.

سیدسلمان قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به قدمت و پیشینه قصه‌گویی، اظهار کرد: خداوند در تمام کتاب‌های آسمانی به‌ویژه قرآن کریم با بیان قصه‌های مختلف به دنبال بیداری انسان‌ها و آگاه ساختن به هدف خلقت آنها است.

وی با بیان اینکه قصه‌گویی در سازندگی شخصیت کودکان نقش مهمی دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر رسانه‌های غیر از کتاب، با سرعت نور جلو می‌روند، باید همچون دیگر رسانه‌ها از دل کتاب چیزی برای گفتن داشته باشیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ویژه برنامه «قصه‌های خوشبخت برای کودکان شهر» با مشارکت خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ویژه مادر و کودک، در این منطقه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این ویژه برنامه روز یکم شهریورماه سال‌جاری در نوبت صبح از ساعت ۱۰ در مجتمع امام خمینی (ره) و در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای موعود برای کودکان چهار سال به بالا اجرا می‌شود.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه ارتباط چهره به چهره، افزایش دایره لغات فارسی کودکان، تصویرسازی ذهنی و همزاد پنداری با شخصیت‌های مثبت قصه، چهار ویژگی مهم قصه‌گویی است، گفت: قصه‌گویی می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش دایره لغات کودکان باشد و با تصویرسازی ذهنی از قصه، خلاقیت کودکان را تقویت کند.

وی با بیان اینکه همزاد پنداری با شخصیت‌های مثبت قصه در سنین کودکی یکی از ویژگی‌های قصه‌گویی است، افزود: «حمزه خوشبخت» قصه‌گوی جوان بندرعباسی که از جزیره هرمز تا تربت‌جام و از روستای ای‌سین بندرعباس تا تهران را ایران‌گردی کرده است، تلاش می‌کند با قصه‌گویی داشته‌های فرهنگی و بومی هر منطقه را به کودکان آن دیار یادآوری کند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اضافه کرد: باید دوره‌های آموزش مهارت قصه‌گویی ویژه مادران برگزار شود تا آنها بتوانند با استفاده از این فرهنگ کهن، آموزه‌های دینی و ملی را به صورت عمیق در کودکان نهادینه کنند.

کد خبر 598291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.