بازار میـلاد شهرکرد؛ دهلـیزی در حـوزه‌ بازآفرینـی

رئیس سـازمان عمـران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شـهرکرد، گفت: بازار میـلاد به یک دهلـیز در حـوزه‌ی بازآفرینـی شـهری تبدیل شده است.

اکبر شاهوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طرح دسترسی بازار میلاد به کوچه یزدان از دو سال گذشته مدنظر بوده است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایجاد این دسترسی که عملاً بازار میلاد را به کریدور و دهلیز تبدیل می‌کند، لازم است واحد حقوقی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری پس از انجام مراحل قانونی، نسبت به اجرای طرح مذکور اقدام کند.

وی افزود: با توجه به ایجاد این دسترسی عملاً بازار میلاد، خیابان ملت، پارکینگ و کوچه یزدان در شرایطی ایده‌آل قرار گرفته و از منظر شهرسازی کیفیت مناسبی بر منطقه حاکم شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: کاهش بار ترافیکی، رونق کسب و کار را نیز محقق می‌کند؛ بنابراین تبدیل شدن بازار میلاد به یک دهلیز در حوزه‌ی بازآفرینی شهری و رعایت ضوابط پدافند غیرعامل قابل توجه بوده و موجب احیای بافت‌های فرسوده در مجاورت بازار می‌شود.

شاهوردی ادامه داد: در این راستا سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، از مساعدت‌های دادستان، عوامل اجرایی و نیروی انتظامی قدردانی کرد.

به گزارش ایمنا، بازار بزرگ میلاد در خیابان ملت شهرکرد واقع شده که در حقیقت مرکز شهر است. در این خیابان مراکز تجاری و پزشکی بسیاری وجود دارد، به همین دلیل روزانه رفت و آمد زیادی در این خیابان توسط خودروها و عابران پیاده انجام می‌شود که ترافیک خیابان را دوچندان می‌کند. جانمایی بازار میلاد در این خیابان و وجود پارکینگ برای افراد دارای خودرو که قصد خرید دارند، ورود را دشوارتر کرده است. مسیر ورود به پارکینگ همواره ترافیک دارد و موجب اتلاف وقت و انرژی شهروندان می‌شود و حتی در مواردی خاطره خوش یک خرید را به یک روز ناراحت کننده تبدیل می‌کند.

کد خبر 598277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.