قنات‌های یزد پس از احیا برای دفع آب‌های سطحی استفاده می‌شود

شهردار یزد با اشاره به دستور استاندار برای احیای پنج قنات، گفت: قنات‌های یزد پس از احیا، برای دفع آب‌های سطحی استفاده می‌شود.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهر یزد قنات‌های زیادی دارد که از گذشته نقش انتقال آب به این شهر را برعهده داشته است، اظهار کرد: با توجه به خشک شدن این قنات‌ها، میله‌های آن با ریزش‌هایی روبه‌رو شده است به طوری که در سیل اخیر با ورود آب به این میله‌ها، شاهد فرونشست‌هایی در نقاط مختلف شهر بودیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهمی که پس از وقوع سیل به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت، آواربرداری و رفع خطر از نقاطی بود که در آنها فرونشست اتفاق افتاده بود، افزود: همزمان نشست‌هایی با کارشناسان و متخصصان حوزه قنات و میراث فرهنگی یزد برگزار شد و موضوع وضعیت قنات‌ها به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار یزد با تاکید بر اینکه قنات‌ها همچنان کارایی بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: پیگیری لازم برای احیای میله‌های قنات‌هایی که ریزش کرده است، با همکاری میراث فرهنگی انجام شده است تا علاوه بر کارایی قنات‌ها، از آن‌ها برای دفع آب‌های سطحی نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: استاندار یزد دستور لازم برای احیای پنج قنات را صادر کرده است و با توجه به ویژگی قنات‌ها، در بخشی از شهر می‌توان از آن به عنوان بهترین ابزار در دفع آب‌های سطحی استفاده کرد.

کد خبر 598261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.