بی‌مهری به هنرهای دستی فاخر یزد

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد خواستار استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان در احیای صنایع دستی فراموش شده این کلان‌شهر شد و گفت: بعضی از هنرهای دستی فاخر استان یزد با بی‌مهری روبه‌رو شده است.

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به اینکه هنر صنایع دستی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: بعضی از هنرهای دستی فاخر استان یزد با بی‌مهری روبه‌رو شده است.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته اقداماتی در راستای احیای این هنرها انجام شده است، اما همچنان شاهد تولیدات کافی این صنایع نیستیم.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد صنایع دستی را هویت و اصالت هر منطقه دانست و تصریح کرد: وقتی یک گردشگر صنایع دستی شهری را خریداری کند و به منزل ببرد، در واقع هویت و اصالت آن شهر را به عنوان سوغات به شهر خود برده است و همین موضوع اهمیت توجه به این صنعت را نشان می‌دهد، لذا مسئولان امر باید اقدامات و برنامه‌ریزی مناسب برای احیای تمام هنرهای دستی را انجام دهند و از فعالان این عرصه حمایت کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای احیای صنایع دستی انجام شود، آموزش به صورت تخصصی همراه با کارآموزی در کارگاه‌های صنایع دستی است، اما نکته بسیار مهم استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان برای آموزش صنایع دستی و احیای آن است.

حقیرالسادات گفت: در واقع ما اگر بتوانیم جوانان و نوجوانان را ترغیب به فعالیت در این عرصه کنیم که این رغبت در آنها وجود دارد و تنها نیازمند حمایت هستند، علاوه بر احیای صنایع دستی، زمینه انتقال این هنرهای فاخر به نسل جدید را نیز به وجود آورده‌ایم.

کد خبر 598260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.