آغاز پروازهای بین‌المللی در یزد با ایجاد شرکت «یزد ایر ایران»

استاندار یزد با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ایجاد ایرلاین اختصاصی در یزد، از آغاز پروازهای بین المللی در یزد با ایجاد شرکت «یزد ایر ایران» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران فاطمی امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ در دیدار مدیران ارشد استانداری یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که به مناسبت هفته دولت برگزار شد اظهار کرد: یکی از مشکلات استان یزد در حوزه حمل‌ونقل ریلی و هوایی است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه استان یزد در حوزه حمل‌ونقل ریلی و هوایی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد اما متأسفانه مشکلات استان نیز بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه اقدامات و پیگیری‌های بسیاری برای رفع این موضوع در استان و از سوی مرکز انجام گرفت خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار هماهنگی لازم با یک شرکت هواپیمایی برای استقرار در یزد صورت گرفت و در حال حاضر یکی از بهترین پروازهایی که بدون تأخیر انجام می‌شود مربوط به همین شرکت است.

فاطمی خاطرنشان کرد: با این وجود و با توجه به نیاز، پیگیری‌های بسیار گسترده‌ای صورت گرفت و شرکت «یزد ایر ایران» در استان تشکیل شد تا استان یزد صاحب ایرلاین اختصاصی باشد.

استاندار یزد تصریح کرد: رقم سرمایه‌گذاری در این حوزه ۹۰۰ میلیارد تومان بود که به صورت کامل محقق شد و یک شرکت معدنی از استان یزد و یک شرکت هواپیمایی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تکمیل چرخه حمل‌ونقل استان یزد نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد تصریح کرد: امیدواریم که این شرکت از مهرماه فعالیت خود را آغاز کند و مردم از آن بهره‌مند شوند.

فاطمی تصریح کرد: تمام پروازهای داخلی و همچنین کشورهای مختلف همسایه را به صورت کامل می‌توانیم پوشش دهیم و دیگر نیازی نیست مردم یزد برای پروازهای بین‌المللی به خارج از استان بروند.

استاندار یزد گفت: این موضوع در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری به ویژه گردشگری سلامت نقش بسیار مهمی برای استان دارد و توسعه خوبی برای یزد ایجاد می‌کند.

کد خبر 598258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.