پیشرفت صنایع دفاعی، نشانه شکست سیاست تحریمی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع دفاعی امروز به یک صنعت پیشرانی مبدل شده است و با گشودن مسیر صادرات دفاعی، در آینده نزدیک به مکمل مهمی برای اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باقر قالیباف امروز _یکشنبه ۳۰ مردادماه_ در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قدرت صنایع دفاعی کشور بومی و جوشیده از فکر ایرانی است و هیچ قدرتی توان بازدارندگی ایران را از تقویت توان دفاعی ندارد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای غرورآمیز صنعت دفاعی کشور نمادی از شکست سیاست تحریمی ایران است، ادامه داد: صنعت دفاعی کشور دارای سه ویژگی ممتاز است؛ پیشران بودن، به عنوان نخستین ویژگی آن باعث توسعه رشته‌های علمی، فنی و مهندسی، تأمین نیازمندی‌های نیروهای مسلح، برتری این فناوری در قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور و باز شدن مسیر صادرات این صنایع، به عنوان مکمل مهم اقتصاد کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اعتماد به جوانان متخصص کشور می‌توان قله‌های کشور را فتح کرد، همانطور که در عرصه صنایع دفاعی توانستیم به مرز قدرت دست یابیم.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز مساجد، گفت: مساجد در اسلام نقش انسان ساز و جامعه پرداز دارد و همواره محل اجتماع مسلمانان بوده و همین اجتماعات به طور مداوم در اصلاح جامعه و مصون ماندن از انحرافات نقش اساسی داشته است.

قالیباف، نقش مساجد را در بسیج مردم علیه رژیم شاهنشاهی و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی اساسی دانست و افزود: در زمان کنونی نیاز است نقش مساجد بازتعریف شود و محور حرکت‌های جهادی، تربیتی و محرومیت‌زدایی، خیریه‌ای و سایر فعالیت‌های اجتماعی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در صورتی که از مساجد صرفاً برای عبادت و دعا و به جا آوردن نماز استفاده کنیم و از ظرفیت اجتماعی آن غافل شویم، در حق مسجد ظلم شده است کما اینکه پیامبر اکرم (ص) نیز حکومت اسلامی را بر محور مسجد بنا نهاد.

کد خبر 598257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.