تاثیر داروی ضدآلرژی بر کاهش خطر مرگ‌ومیر کرونایی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی ضد آلرژی به نام "دوپیلوماب" در کاهش خطر مرگ‌ومیر کرونایی موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تاثیرگذاری یک داروی ضدآلرژی بر میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. در این مطالعه، داروی ضدآلرژی دوپیلوماب (dupilumab) که برای درمان آسم، اگزما و التهاب مزمن سینوس را مورد ارزیابی قرار دادند.

در این کارآزمایی تصادفی، ۹۰ درصد بیمارانی که آنتی‌بادی مونوکلونال (dupilumab) دریافت کردند در مقایسه با ۷۶.۲ درصد بیمارانی که دارونما دریافت کردند در طول ۶۰ روز زنده بودند. همچنین تعداد کمتری از بیماران دریافت‌کننده دوپیلوماب در مقایسه با گروه دارونما به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند. محققان در این مطالعه متوجه شدند داروی ذکر شده خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد؛ این دارو به صورت گسترده با نام تجاری Dupixent در دسترس است.

متخصصان اعلام کردند که دوپیلوماب یک داروی جادویی در برابر بیماری کووید -۱۹ نیست؛ آن‌ها فقط پیشنهاد می‌کنند که این دارو می‌تواند یک درمان مفید برای بیماران باشد. علاوه بر این، آن‌ها تاکید کردند که برای درک بهتر مزایای بالقوه دارو، لازم است آزمایشات بیشتر و بزرگ‌تری صورت بگیرد. شواهد موجود نیز نشان می‌دهد که واکسیناسیون موثرترین و بهترین روش برای جلوگیری از نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان است.

کد خبر 598195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.