تجارت بین‌الملل باید به سیاست‌گذاران منتقل شود

دبیر منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان گفت: برخی از تصمیمات وقوانین مانند قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا، آئین نامه‌های بانک مرکزی و…نشان دهنده این است که سیاست گذاران حوزه تجارت، کوچک‌ترین آشنایی را نسبت به محدودیت‌های تجار ایرانی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح الله میرزا امیری امروز_ شنبه بیست‌ونهم مردادماه_ در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان اظهار کرد: میان رایزنان اقتصادی و دیپلمات‌های اقتصادی هماهنگی وجود ندارد. برای مثال افزایش مراودات تجاری با سوریه مورد تاکید اتاق مشترک ایران و سوریه و رایزنان اقتصادی بوده است اما از طرفی دیگر دیپلمات‌های اقتصادی با انجام این فعالیت‌ها مخالفت کرده و فعالان اقتصادی را از انجام هرگونه مبادله تجاری با سوریه منع می‌کنند. این دوگانگی در ارائه مشوق‌ها برای مبادلات تجاری با سوریه باعث ایجاد دوگانگی برای فعالان اقتصادی ایران شده است.

وی بابیان اینکه فضای واقعی تجارت بین الملل، باید به سیاست گذاران منتقل شود، گفت: برخی از تصمیمات و قوانین مانند قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا، آئین نامه‌های بانک مرکزی و… نشان دهنده این است که سیاست گذاران حوزه تجارت، کوچک‌ترین آشنایی را نسبت به محدودیت‌های تجار ایرانی ندارند.

دبیر منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان از مهم‌ترین اهداف منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان است، گفت: ارزیابی آمادگی صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دستور کار بوده و در این راستا میز توسعه صادرات دانش‌بنیان در اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 598156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.