تقریباً هیچ سهمی از جاده ابریشم نداریم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان گفت: حتی اگر برجام هم امضا شود، نزدیک به پنج سال طول می‌کشد تا گره‌هایی که توسط خودمان ایجاد شده است را باز کنیم. ایران تقریباً هیچ سهمی از جاده ابریشم برای مبادلات تجاری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود تولایی امروز _ شنبه بیست‌ونهم مردادماه_ در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان اظهار کرد: در هیچ دوره‌ای هماهنگی میان وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت، گمرک و… مانند این دوره نبوده است.

وی افزود: وظیفه وزارت امور خارجه تسهیل دیپلماسی‌های تجاری است اما عمده مشکلات صادرات و صادرات از موانع داخلی منشأ می‌گیرد. برای مثال مشکلات حمل‌ونقل کشور با وزارت راه و شهرسازی است و باید توسط این وزارتخانه برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان خاطرنشان کرد: در ارتباط با رفع تحریم‌ها اگر ایران از شرایط تحریم خارج شود و روسیه تحریم باشد یک فرصت استثنایی برای تعاملات تجاری برای کشور است.

تولایی با بیان اینکه باید برای پول‌هایی که در این پنج ساله در چین متوقف شده است باید سازوکارهای مناسبی ایجاد شود، گفت: در اتاق ایران و چین تعداد قابل توجهی پرونده تجاری انباشته شده که باید برای رفع آنها چاره اندیشی شود.

تولایی بابیان اینکه از کشورهای پاکستان، چین، عراق، افغانستان در ایران سرمایه گذاری کرده‌اند، گفت: قوانین سرمایه گذاری خارجی ایران برای این کشورها اعمال نمی‌شود، از این جهت بیشتر سرمایه گذاران خارجی درگیر سازمان‌های مالیاتی و دیگر ارگان‌های دولتی کشور شده‌اند. ایران تقریباً هیچ سهمی از جاده ابریشم برای مبادلات تجاری ندارد.

کد خبر 598154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.