رتبه‌های برتر کنکور سفیران امام رضا(ع) هستند

شهردار مشهد گفت: دو رمز اصلی موفقیت رتبه‌های برتر کنکور، توکل و تلاش است و آنها سفیر امام رضا(ع) هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در جمع رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۱، اظهار کرد: مشهد به دلیل فلسفه ذاتی خود، شهری ویژه و از دیگر شهرها متفاوت است.

وی افزود: به‌طور معمول شهرها از طریق توسعه روستاها، در کنار عارضه‌های طبیعی، سیاست‌های دولت یا در کنار صنایع ایجاد می‌شود، اما مشهد باغ خصوصی بوده است که در مدت ۱۲۰۰ سال به ابرشهر جهانی تبدیل شده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: این کلان‌شهر دارای ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۳۰ هزار زائر است که در مقایسه با کهن شهرهای دیگر رشد جمعیت‌پذیری آن بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل جمعیت‌پذیری بی‌سابقه مشهد، وجود مضجع منور امام هشتم است و ما همسایه‌های امام و زائرانی هستیم که مجاور امام معصوم شده‌ایم، لذا باید تا حدی شبیه همسایه باشیم وگرنه سودی ندارد.

ارجائی با بیان اینکه مشهد شهر علم و دانش است، اضافه کرد: یکی از دلایل توجه شهرداری به رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۱ و نصب عکس آنها در سطح شهر، شبیه شدن به امام رضا (ع) است چرا که یکی از صفات امام عالم آل محمد (ص) بودن است.

وی گفت: دو رمز اصلی موفقیت رتبه‌های برتر کنکور، توکل و تلاش است و آنها سفیر امام رضا (ع) هستند، لذا نباید این عنایت امام هشتم به خود را با هیچ چیز عوض کنند و صفات خود همچون علم و مهربانی را به شهر تسری دهند.

کد خبر 598153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.