آبرسانی روستایی از مسیر جهاد عملیاتی می‌شود

وزیر نیرو گفت: آب شرب ١٠ هزار روستا از ردیف بودجه جهاد آبرسانی، عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر محرابیان در آئین افتتاح خط لوله انتقال آب به «آبیک» قزوین اظهار کرد: مطالعات بهره‌برداری از رودخانه الموت نیز به منظور تأمین آب مورد نیاز استان در دست بررسی است.

وی افزود: رئیس‌جمهور دستور دادند که آب آبیک به صورت ویژه در بخش تأمین اعتبار و مطالعات رسیدگی شود.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ما باید آب شرب و بهداشتی را ویژه تأمین کنیم، افزود: ما باید کلان پروژه‌های تأمین آب را به صورت متمرکز و ویژه رسیدگی کنیم البته هم اکنون در حال اجراست.

محرابیان گفت: در برخی از استان‌ها این پروژه‌ها هنوز اجرایی نشده است البته پیگیری خواهیم کرد تا قطار افتتاح‌ها تا پایان دولت ادامه‌دار باشد.

وی ادامه داد: در ۳۰۰ شهر تنش آبی وجود داشت که نیازمند اجرای پروژه‌های بزرگ بود، اما برخی از شهرها نیازمند اجرای پروژه‌های کوچک بودند تا امروز ٥٦٠ پروژه در نقاط مختلف به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو گفت: البته ما هنوز مشکل تأمین آب شرب داریم که باید عملیاتی شود.

محرابیان ادامه داد: امروز تأمین برق روستاها ٩٩ / ٩ درصد است، اما در خصوص تأمین آب شرب روستاها نیازمند یک همکاری ملی هستیم بررسی کردیم که از چه طریق امکان رفع این مشکل هست به همین دلیل جهاد آبرسانی را راه‌آهن سریع‌السیر اندازی کردیم.

وی افزود: ١٠ هزار روستا در دستور کار قرار گرفت و در یک اقدام ملی با همکاری خیران آبرسان، ارگان‌های نظامی و دیگر ارگان‌ها این طرح‌ها در حال اجراست البته ٣٠ ماه مدت زمان تعیین شده برای آبرسانی به این ١٠ هزار روستا است.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 598103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.