تاسی از سیره امام حسین(ع) در سومین المپیاد فرهنگی-ورزشی دانشجویان

رئیس سازمان امور دانشجویان به‌مناسبت آغاز سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، پیامی ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در بخش پسران به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته‌های والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، شطرنج و دوومیدانی برگزار می‌شود.

افتتاحیه این المپیاد در بخش پسران با حضور هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، مسئولان عالی رتبه وزارت علوم و وزارت ورزش و استان فردا _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ از ساعت ۱۵ الی ۱۷ به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

این المپیاد در بخش دختران در رشته‌های والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، شطرنج، دوومیدانی برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این المپیاد فردا یکشنبه _ سی‌ام مردادماه_ رأس ساعت ۱۸ الی ۲۰ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان به مناسبت سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر که از فردا _یک‌شنبه سی‌ام مردادماه_ در دو بخش دختران و پسران به میزبانی دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان آغاز می‌شود، پیامی ارسال کرد. متن پیام به شرح زیر است:

«ز نیرو بود مرد را راستی / ز سستی کژی آید و کاستی

علم، فرهنگ و ورزش سه مقوله بسیار مهم، ارزشمند و تفکیک‌ناپذیر در توسعه و تکامل هر انسان و جامعه‌ای به شمار می‌رود و چه نیکوست که پیوند این مقوله‌ها در المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر ظهور و بروز یابد.

برگزاری المپیادهای فرهنگی و ورزشی علاوه بر جنبه‌های رقابتی و سرگرمی، مانوری مؤثر و مفید برای انجام فعالیت‌های گروهی و ارتقای همدلی و همگرایی در جامعه است.

سومین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور با شعار ورزش، همدلی و ایثار و به میزبانی دیار نصف جهان، در واقع فرصتی سودمند برای ارائه توانمندی‌های فردی و گروهی آینده‌سازان ایران اسلامی در یک رقابت سالم و جذاب محسوب می‌شود.

با توجه به برگزاری این رویداد فرهنگی و ورزشی در ماه محرم و با حضور یادگاران ایثار و شهادت، انتظار می‌رود تاسی از سیره امام حسین (ع) و نقش حضرت زینب کبری (س) مرام پهلوانی پسران و دختران در این المپیاد بیش از هر رخداد و زمان دیگری نمایان شود.

این "مهم" وقتی بیشتر برجسته می‌شود و ناگزیز می‌گردد که بیاد آوریم در مسیر تحقق بایسته‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جوانان باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و معارف اصیل اسلامی و ملهم از فرهنگ ایثار و با درک داشته‌های ملی، رو به مقصد تمدن نوین اسلامی قدم بردارند و در این عرصه، جوانان دیگر ممالک اسلامی و مسلمانان جوامع غربی را با ساحت اسلام ناب محمدی (ص) آشنا و همراه کنند. انشاءالله…!»

تاسی از سیره امام حسین (ع) در سومین المپیاد فرهنگی-ورزشی دانشجویان

کد خبر 598102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.