۹۰ درصد فرم‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان آماده شده است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: درحال‌حاضر حدود ۹۰ درصد از فرم‌های هدایت تحصیلی آماده شده است و ثبت‌نام دانش‌آموزان تا پایان مردادماه باید پایان یابد.

به گزارش ایمنا، اصغر باقرزاده درباره فرایند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، اظهار کرد: هدایت تحصیلی مانند سال‌های گذشته با فرایند مشاوران در مدارس از ماه‌های گذشته آغاز شده است، مشاوران موظف هستند دانش‌آموزان را انجام آزمون رغبت و توانایی هدایت کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان در سامانه مشخص، پس از انجام آزمون نظر معلم و اولیا را نسبت به دانش‌آموز دریافت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون و دریافت نظرات پیش از صدور کارنامه‌های آموزشی انجام شده است، ادامه داد: در زمان صدور کارنامه آموزشی، با وقفه‌ای برای صدور فرم‌های هدایت تحصیلی مواجه شدیم که با همت فناوری این وقفه کوتاه شد.

وی اظهار کرد: تقریباً از اوایل مردادماه مدارس و مناطق نمرات دانش‌آموزان کلاس هشتم را کامل کرده بودند، همچنین فرم‌های هدایت تحصیلی هم صادر شد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: یک وظیفه مضاعف هم در ایام تابستان و تعطیلات کاری به عهده مشاوران گذاشته شد که مشاوران با مراجعه به مدرسه و بررسی فرم‌های هدایت تحصیلی، برای هر دانش‌آموز حدود یک ربع زمان اختصاص دهند تا نتایج آزمون رغبت و توانایی و نظر معلم و اولیا و دانش‌آموز را دریافت و در نهایت دانش‌آموز را به سمت توانایی او هدایت کنند.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر حدود ۹۰ درصد فرم‌های هدایت تحصیلی آماده شده است، ثبت‌نام‌ها براساس دستور وزیر تا پایان مردادماه باید پایان یابد مگر تعداد اندکی که ثبت‌نام آن‌ها کامل نشده است و نیاز به آزمون مجدد دارند، این فرآیند در شهریورماه صورت می‌گیرد.

هدایت تحصیلی راهی برای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف است تا براساس آن، دانش‌آموزان بتوانند به صورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 598059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.