مشکلات واکسیناسیون زائران در مرزها رفع شود/نظارت بیشتر بر وضعیت حمل‌ونقل مسافران

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نظارت بیشتر بر وضعیت حمل‌ونقل مسافران در داخل کشور و عراق را ضروری دانست و گفت: کرایه‌های رفت و آمدی که از زائران دریافت می‌شود در شأن اربعین و مهمان‌نوازی مردم عراق نیست و عمده هزینه‌های زائران صرف پرداخت کرایه ماشین در بین شهرها می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهمیت تسهیل شرایط برای زائران اربعین اظهار کرد: در سال‌های فعالیت‌های اخیر ستاد اربعین رشد و بالندگی یافته است و هرچند که اشکالات زیادی نیز وجود داشت از جمله مسائلی که سال گذشته و پس از کرونا اتفاق افتاد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای تسهیل رفت و آمد زائران اربعین، افزود: مهم‌ترین موضوع برای ستاد برگزاری مراسم اربعین موضوع مرزها است که باید ورود و خروج زائران از مرزها با دقت امنیتی لازم البته بدون سخت‌گیری به زائران انجام شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات واکسیناسیون زائران در مرزها، گفت: عمده زائران اربعین جوانانی هستند که ممکن است چهار دوز واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند، بنابراین وزارت بهداشت باید در این زمینه تسهیل‌گری لازم را انجام دهد تا به یک تست پی‌سی‌آر برای زائران اکتفا شود.

وی همچنین نظارت بیشتر بر وضعیت حمل‌ونقل مسافران در داخل کشور و عراق را ضروری دانست و یادآور شد: کرایه‌های رفت و آمدی که از زائران دریافت می‌شود در شأن اربعین و مهمان‌نوازی مردم عراق نیست زیرا عمده هزینه‌های زائران صرف پرداخت کرایه ماشین در بین شهرها می‌شود که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه دولت باید نهایت تلاش را برای بهبود شرایط سفر اربعین به کار گیرد، افزود: در صورت امکان باید وسایل نقلیه عمومی داخلی بتوانند وارد خاک عراق شوند و در فاصله مرز تا نجف حمل‌ونقل زائران را مانند سال‌های گذشته انجام دهند.

کد خبر 598055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.