نمایش ۷ پرده عاشورایی از استاد «سقا» در «سرخ نگار»

مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری اصفهان گفت: هفت پرده قلمکاری استاد «سیدعلی بن سیدحسین سقائی‌اصفهانی» متخلص به سقا، امروز همزمان با افتتاح نمایشگاه نگارگری عاشورایی «سرخ نگار» به نمایش عموم درمی‌آید.

آزاده کوفگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۲۱ اثر نگارگری با مضمون عاشورایی در نمایشگاه نگارگری عاشورایی با عنوان «سرخ نگار» امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ ساعت ۱۸ در عمارت تاریخی سعدی افتتاح خواهد شد و تا بیست‌وچهارم شهریورماه ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه را آشنایی عموم مردم با فرهنگ عاشورایی دانست و ادامه داد: این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به جز روزهای تعطیل در معرض دید عموم است.

مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری اصفهان با اشاره به پرده‌خوانی «مرشد نصوحی» در مراسم افتتاحیه، گفت: همواره استقبال مردم از نمایشگاه‌های مذهبی و نمایش پرده‌های قلمکاری و هنری عاشورایی «استاد سقا» خوب بوده است.

نمایش ۷ پرده عاشورایی از استاد «سقا» در «سرخ نگار»

وی برگزاری سه کارگاه و نشست با حضور پژوهشگران جهان اسلام را از برنامه‌های حاشیه‌ای نمایشگاه «نگارگری عاشورایی» دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها به نمایش پرده عاشورایی ختم شد اما امسال نمایشگاه نگارگری نیز به آن اضافه شده است.

کوفگر با تاکید بر اینکه نقاله‌خوانی تنها به شب اول ختم می‌شود، ادامه داد: کارگاه چاپ قلمکار و کتیبه‌سازی روز جمعه _چهارم شهریورماه_ برگزار خواهد شد.

وی گفت: هفت پرده قلمکاری استاد «سیدعلی بن سیدحسین سقائی‌اصفهانی» متخلص به (سقا) فردا _ دوشنبه سی‌ویکم مردادماه_ همزمان با افتتاح نمایشگاه نگارگری عاشورایی به نمایش عموم درمی‌آید.

به گزارش ایمنا، سیدعلی بن سیدحسین سقائی‌اصفهانی، از شعرا و مداحان معاصر اصفهان است. وی متخلص به «سقّا» فرزند سیدحسین، شاعر و مداح اهل بیت (ع)، در سال ۱۳۰۹ شمسی در اصفهان متولد شد و در این شهر تحصیل و در شعر، ادب و مداحی از میرزا علی مشفقی کسب فیض کرد. او از اعضای انجمن ادبی صغیر اصفهانی است.

نمایشگاه نگارگری عاشورایی با عنوان «سرخ نگار» در عمارت تاریخ سعدی، خیابان استانداری، گذر سعدی به نمایش عموم درمی‌آید.

کد خبر 598021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.