شرایط پوشش بیمه خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی و خصوصی+ جزئیات

وزیر بهداشت گفت:‌ بیمه‌ها در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد هزینه‌های خدمات ناباروری را پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تقویت پوشش بیمه یکی از اهداف دولت سیزدهم است و گام نخست در این زمینه، پوشش بیمه به صورت رایگان برای شش میلیون نفر فاقد بیمه و مقدمه‌ای برای اجرای طرح ملی «دارویار» بوده که در این راستا، پوشش همگانی بیمه سلامت در کشور در حال تحقق است.

در این باره بهرام عین‌اللهی، با تاکید بر اهمیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار می‌کند: در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، مصوبه‌ای برای بیمه خدمات ناباروری به تصویب رسید و بیمه‌ها در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی، تا ۷۰ درصد هزینه‌های خدمات ناباروری را پوشش می‌دهند.

وی درخصوص جزئیات این طرح می‌افزاید: مادران باردار فاقد پوشش بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و تا دو سال بعد از تولد فرزند، می‌توانند از خدمات رایگان بیمه استفاده کنند؛ همچنین فرزند این مادران نیز تا پنج سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که امیدواریم در جهت جوانی جمعیت، مؤثر باشد.

وزیر بهداشت از بومی‌گزینی به عنوان بهترین راهکار حل مشکل کمبود نیروی انسانی به ویژه در مناطق محروم یاد می‌کند و می‌گوید: امسال در شورای آموزش پزشکی و تخصصی، طرحی تصویب شد که براساس آن، نیاز نیروی انسانی مناطق محروم با بومی‌گزینی، برطرف شود، پزشکان متخصص براساس قانون باید مدتی را به عنوان طرح، در مناطق محروم خدمت کنند که این طرح، مشکل ماندگاری پزشکان را برطرف نمی‌کند.

عین‌اللهی خاطرنشان می‌کند: از امسال سهمیه جداگانه‌ای به پزشکان بومی مناطق محروم که در آزمون دستیاری شرکت کرده‌اند، اختصاص داده شده که هدف از این مصوبه، افزایش ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم است.

وزیر بهداشت با اشاره به اعطای جایزه ملی خدمت ماندگار در آینده نزدیک اظهار می‌کند: این جایزه به پاس خدمات جامعه پزشکی در مناطق محروم به منظور تقدیر از خدمات این افراد، اعطا و به‌زودی از این طرح رونمایی می‌شود.

کد خبر 598016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.