سن اعتیاد در ایران ۲۴ سال است

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سن اعتیاد در ایران ۲۴ سال است؛ درحالی‌که میانگین جهانی ۱۹ سال است. البته مواردی نیز وجود دارد که کمتر از این سن هم مصرف موادمخدر را شروع کرده باشند.

به گزارش ایمنا، اسکندر مؤمنی صبح امروز _شنبه بیست‌ونهم مردادماه_ در نشست خبری، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت خیران، کمک از شرکت‌های دانش‌بنیان و تقدم اصل پیشگیری با اولویت آموزش و پرورش سه اصل ستاد مبارزه با موادمخدر است.

وی افزود: هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد موفق باشد و باید بخشی از کار مردمی اداره شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در ۲۰ سال گذشته تولید موادمخدر در افغانستان ۵۰ برابر شد و دلیل آن هم حمایت آمریکا و حضورشان در این کشور بود؛ با حضور آمریکا در این کشور شاهد رشد تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان بودیم.

وی با اشاره به سن اعتیاد در ایران گفت: سن اعتیاد در ایران ۲۴ سال است؛ درحالی‌که میانگین جهانی ۱۹ سال است. البته مواردی وجود دارد که کمتر از این سن هم مصرف موادمخدر را شروع کرده باشند اما ما میانگین را اعلام می‌کنیم.

مؤمنی ادامه داد: بنا بر اعلام سازمان ملل ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان، ۴۸ درصد هروئین جهان و ۲۶ درصد مورفین جهان را ایران انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۳ مرکز نگهداری و بازپروری در ایران با ۹ هزار ظرفیت راه‌اندازی شد که ۴۸ درصد ظرفیت نگهداری و درمان را شاهد بودیم، از این ۱۳ مرکز شش مرکز در تهران است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار میلیارد تومان در سال گذشته ضربه به بنیادهای مالی قاچاقچیان را داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما افزایش کارگاه‌های تولید موادمخدر صنعتی در افغانستان است که مواد اولیه آن پیش‌سازها هست که پیش‌سازها به خودی خود ممنوعیت ندارند چون در خیلی از کارهای شیمیایی استفاده می‌شوند.

مؤمنی در پاسخ به اینکه مبنی آیا آشپزخانه‌های تولید موادمخدر صنعتی در ایران افزایش داشته است، تصریح کرد: با اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته داشته‌ایم و ضربه‌های سنگینی که به کارگاه‌های تولید مواد مخدر صنعتی وارد شده است باید بگویم شاهد سیر نزولی آشپزخانه‌های تولید مواد صنعتی و سیر صعودی این کارگاه‌ها در افغانستان بوده‌ایم.

منبع: مهر

کد خبر 598015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.