فقدان ضابطه برای گزینش هنرمندان کاملا محسوس است

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی فقدان ضابطه درباره گزینش هنرمندان را کاملاً محسوس دانست و گفت: وجود یک سیستم گزینشی باعث می‌شود افراد دارای صلاحیت به رتبه بالاتری ارتقا یابند و افراد معمولی یا در رده پایین شایستگی مشخص شوند، در حالی که اکنون هیچ ضابطه‌ای در این باره وجود ندارد.

علی‌اکبر علیزاده‌برمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تذکر به وزیر ارشاد درباره گزینش بازیگران و هنرمندان اظهار کرد: در همه سیستم‌های موجود از خانواده گرفته تا جامعه، بر اساس ارزش‌های هر کشور، قوانینی برای گزینش افراد تنظیم می‌شود تا افراد با ویژگی‌ها و ضوابط برگزیده شوند.

وی کیفیت گزینش در رده‌های گوناگون را متفاوت دانست و افزود: هرچقدر مجموعه و فردی که قرار است گزینش شود در رده بالاتری قرار داشته باشد، طبیعی است که کیفیت گزینش نیز بالاتر می‌رود و می‌توان گفت یکی از مؤلفه‌های بسیار مؤثر در افکارسازی و الگوسازی جامعه افرادی هستند که به دلیل ارتباط با رسانه‌های جمعی به ویژه فیلم، خوانندگی و موارد دیگر حضور بسیار گسترده‌ای در جامعه دارند.

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار برخی افراد که متعهد به هنر هستند، برخی افراد بی‌تعهد وجود دارند که به طور مثال در داخل کشور به یک شکل برخورد می‌کند و این رفتار بلافاصله در سفر به خارج از کشور برعکس می‌شود؛ این به آن معنا است که باید سیستم یا نهادی برای جداسازی وجود داشته باشد.

وی فقدان ضابطه درباره گزینش هنرمندان را کاملاً محسوس دانست و گفت: وجود این سیستم باعث می‌شود افراد دارای صلاحیت به رتبه بالاتری ارتقا یابند و افراد معمولی یا در رده پایین شایستگی مشخص شوند، در حالی که اکنون هیچ ضابطه‌ای در این باره وجود ندارد.

علیزاده‌برمی با تاکید بر لزوم اصلاح این غفلت در حوزه فرهنگ ادامه داد: این غفلت نباید ادامه داشته باشد و هر لحظه که دیر شود، خسارات بیشتری به دنبال دارد زیرا در بعضی موارد این اتفاق افتاده است که از فردی که در یک مجموعه به عنوان یک الگوی دینی نقش‌آفرینی می‌کند، تصاویری منتشر می‌شود که در ایمان و اندیشه مردم تزلزل ایجاد می‌کند و باید هرچه زودتر در این باره چاره‌اندیشی شود.

کد خبر 597993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.