«طعم نذری» به نمایش عموم درمی‌آید

مدیر باغ بانوان ناژوان اصفهان گفت: برای نخستین بار غذاهای آئینی (غذاهایی که در رسوم مذهبی شهر اصفهان پخته می‌شود) در نمایشگاهی با عنوان «طعم نذری» به نمایش عموم درمی‌آید.

زهره ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدام مدیریت باغ ناژوان جهت معرفی غذاهای آئینی شهر اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه «طعم نذری» فردا _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ ساعت ۱۰ در باغ بانوان ناژوان اصفهان با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود که جلوه‌ای از سفره و غذاهای آئینی است.

وی افزود: در این نمایشگاه ۶۰ غذا از سه نقطه شهر شامل مناطق دو، هفت، ۱۱ و ۱۵ به نمایش عموم گذاشته می‌شود که در مدت برگزاری نمایشگاه سه سفره شناسنامه‌دار که مردم اصفهان در ایام محرم و صفر می‌چینند از جمله سفره «حضرت ابوالفضل (ع)، «امام حسن (ع)» و «حضرت رقیه (س)» چیده می‌شود.

اصفهان پس از آذربایجان جایگاه دوم کشوری را در نذری دارد

مدیر باغ بانوان ناژوان تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه سه غذای مصلح از جمله «خورشت قیمه»، «شله‌زرد» و «آش رشته» که خوراک تمام اقوام است، پخته و از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌شود.

«طعم نذری» به نمایش عموم درمی‌آید

وی با اشاره به جایگاه دوم اصفهان در غذای نذری بعد از آذربایجان گفت: هدف از اجرای این برنامه، تقویت جایگاه و فرهنگ نذری بین مردم و ذکر این نکته که برای نذری دادن نیازی نیست که جمعیت زیادی را غذا داد بلکه به تعداد کم هم می‌توان فرهنگ نذری را ادا کرد، است.

ابوالقاسمی با اشاره به روستایی در اصفهان که فرمانداری آن به همت مردم روستا توانسته است مراسم آئینی نذورات را جهانی کند، ادامه داد: نذورات در اصفهان همواره از ارزش والایی برخوردار بوده است و طی سالیان گذشته در حفظ و نگهداری آن قدم برداشته شده است.

کد خبر 597985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.