تمام افراد جامعه به حمایت سمن‌ها نیاز دارند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سمن‌ها نیازی به حمایت ندارند، اما تمام افراد جامعه به حمایت آن‌ها نیاز دارند، بنابراین باید شرایط را برای حمایت سمن‌ها از مدیریت شهری فراهم و مشکلات را برطرف کنیم.

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بسیاری از موارد، قانون و حاکمیت، تکلیف و نوع ارتباط سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی را با سمن‌ها، تشکل‌های مردمی و گروه جهادی را مشخص نکرده است و این موضوع یکی از آسیب‌های بزرگ در این زمینه است، بنابراین با توجه به مشخص نبودن نوع ارتباط و قوانین، اگر هم سازمانی بخواهد از ظرفیت این مجموعه‌ها استفاده کند با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در نگارش اسناد جامع و تفصیلی و اسناد موضعی و موضوعی بیشتر کلی‌نگری کرده‌ایم، افزود: تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در رویارویی با بحران‌ها دارند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تشکل‌های مردمی در تدوین طرح جامع مدیریت بحران باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به رفع موانع و مشکلات در مسیر تشکل‌ها و سمن‌ها، خاطرنشان‌کرد: در شورای اسلامی شهر نباید به فکر طرح‌ها، لوایح و مصوبات حمایتی از سمن‌ها باشیم، بلکه باید به این فکر کنیم که چگونه موانع و مشکلات را از سر راه آن‌ها برداریم.

صادقی افزود: سمن‌ها نیازی به حمایت ندارند، اما تمام افراد جامعه به حمایت سمن‌ها نیاز دارند، بنابراین باید شرایط را برای حمایت آن‌ها از مدیریت شهری فراهم و مشکلات را برطرف کنیم.

کد خبر 597957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.