ساحل شیشه‌ای؛ جاذبه محبوب اما ترسناک کالیفرنیا

کالیفرنیا با جاذبه‌های بی‌شمار خود، یکی از توریست‌پذیرترین ایالت‌های آمریکایی به‌شمار می‌رود که از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری آن می‌توان به ساحل شیشه‌ای اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا، واقع در پارک ایالتی Mackerricher در نزدیکی فورت براگ، از جاذبه‌های بسیار محبوب آمریکا به‌شمار می‌رود که از هوایی گرم و آفتابی برخوردار است. آنچه این مقصد گردشگری زیبا را از سایر سواحل آمریکایی متمایز کرده، وجود سنگ‌ها و پوششی شیشه‌ای است که فضایی بسیار گسترده را در خود محصور کرده است. جالب است بدانید که در سال‌های بین ۱۹۰۶ تا ۱۹۶۷، این منطقه به‌عنوان دفن‌گاهی برای پسماندهای شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت، غافل از این‌که روزی به‌واسطه همین ذرات دور انداخته شده، به یکی از اعجاب‌انگیزترین سواحل جهان تبدیل می‌شود.

ساحل شیشه‌ای مانند سایر سواحل دنیا، مخلوقات دریایی بسیاری را در خود پرورش می‌دهد و شیشه‌های آن به‌اندازه‌ای نرم است که حتی می‌توان پیاده‌روی آن‌ها قدم زد. هوای منطقه در تمام طول سال گرم است و حتی کاهش کم‌دما در زمستان نیز، تجربه خوشی را برای گردشگران آنجا رقم می‌زند.

شیشه‌هایی که به رنگ‌های مختلف و بسیار زیبا سراسر ساحل را فراگرفته، چشم‌اندازی بسیار شگفت‌انگیز برای آن به وجود آورده است و جالب این‌که تابش نور خورشید بر این شیشه‌ها، زیبایی ساحل را هنگام ظهر دوچندان می‌کند. در نزدیکی ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا، تفریحگاه‌های متعدد و یک رستوران پنج‌ستاره احداث شده است که تجربه حضور در آن را برای مسافران شیرین‌تر می‌کند و آن‌ها را به انجام فعالیت‌های بیشتر سوق می‌دهد.

ساحل شیشه‌ای از امن‌ترین مقاصد گردشگری سراسر ایالات‌متحده آمریکا به‌شمار می‌رود که تنها شرایط خطرناک آن به خود شیشه‌ها برمی‌گردد. اگرچه بیشتر این اشیای الماس‌مانند به‌مرور زمان و بر اثر جریان آب، تیزی خود را ازدست داده است و حتی امکان پیاده قدم زدن روی آن‌ها وجود دارد، بااین‌حال همچنان بیم آن می‌رود که در بعضی از شیشه‌ها شکستگی ایجاد شده باشد و همین موضوع سلامت گردشگران را تهدید کند. به همین دلیل، بسیاری از مردم حین حضور در این ساحل زیبا، بسیار محتاطانه و همراه با ترس حرکت می‌کنند که همین امر، می‌تواند لذت تماشای چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز را برای آن‌ها به حداقل برساند.

کد خبر 597931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.