آزادسازی مصلی در هاله‌ای از ابهام

بلوار مصلی، پرترددترین نقطه شهر بوئین‌میاندشت است؛ در نقطه مقابل این بلوار واحدهای مسکونی وجود دارد و لازم است شهرداری نسبت به آزادسازی این مسیر پرتردد اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلوگاه خیابان مصلای شهر بوئین‌میاندشت، نیازمند آزادسازی و بازگشایی مسیر است تا به روان‌سازی ترافیک در خیابان کمک کند؛ شهروندان برای آزادسازی خیابان مصلای شهر از شهرداری و شورای اسلامی شهر منطقه، تقاضای رسیدگی دارند. سال‌ها است که این خیابان باید آزادسازی شود، اما هنوز اقدامی در این راستا انجام نشده است.

انتهای بلوار مصلی منتهی به محله میاندشت روبه‌روی بلوار، خانه‌هایی وجود دارد که موجب بسته شدن بلوار و بازگشایی مسیر فرعی از سمت چپ می‌شود؛ این نقطه حادثه‌خیز است و نیاز به آزادسازی دارد، سرازیری کنار جاده فرعی نیز موجب شده تا این مسیر بیش از پیش حادثه‌خیز باشد؛ شهرداری و شورای اسلامی شهر در ادوار گذشته وعده آزادسازی دادند، اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

بلوار مصلی، پرترددترین نقطه شهر است؛ در نقطه مقابل این بلوار واحدهای مسکونی وجود دارد و لازم است شهرداری نسبت به آزادسازی این مسیر پرتردد اقدام کند. با آغاز فصل زمستان و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، حادثه‌خیز بودن این نقطه از شهر بیشتر می‌شود و مسئولان نباید نسبت به ایمن‌سازی این بلوار بی‌تفاوت باشند.

نقاط حادثه‌خیز که دارای گره‌های ترافیکی است، نیازمند شناسایی و اعلام به شهرداری هستند، اما ظاهراً رفع این نقطه از اولویت‌های شهرداری نیست؛ آنچه مسلم بوده این است که شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در این خصوص دستگاه‌های مربوطه باید با هم‌افزایی و تعامل ورود پیدا کنند.

آزادسازی خیابان مصلی سوژه شوراها برای تبلیغات انتخاباتی

محمدصدیق، یکی از شهروندان بوئین‌میاندشت می‌گوید: تردد به سمت میاندشت حادثه‌خیز است، شوراها در هر دوره‌ای و زمان تبلیغات انتخاباتی، وعده آزادسازی این مسیر را می‌دهند، اما این طرح عملی نشده است.

وی می‌افزاید: سه واحد مسکونی در انتهای خیابان مصلی قرار دارد که خیابان را به بن‌بست تبدیل کرده و یک جاده فرعی برای رفتن به محله میاندشت ایجاد شده است، از همه بدتر در کنار جاده پرتگاهی قرار دارد که بسیار خطرساز است.

آزادسازی در چند مرحله انجام شود

مهرداد ابراهیمی از دیگر شهروندان می‌گوید: در یک مرحله آزادسازی در توان شهرداری نیست؛ اگر شهرداری در طول این سال‌ها، هر سال دو متر آزادسازی انجام می‌داد، اکنون آزادسازی به اتمام می‌رسید.

وی می‌افزاید: در جریان بودجه شهرداری بوئین‌میاندشت هستیم، شهرداری باید برای پروژه آزادسازی خیابان مصلای شهر برنامه‌ریزی و بودجه تعیین کند؛ از مسئولان تقاضا داریم نسبت به ساماندهی این خیابان اقدام کنند.

این شهروند ادامه می‌دهد: هر دو سال یک‌بار نیاز است که یک پلاک آزادسازی شود تا شهروندان بتواند از این مسیر به عنوان جایگزین استفاده کنند؛ درنتیجه شاهد کاهش حوادث رانندگی و ترافیک شهری باشیم.

آزادسازی در طرح‌های شهری تعریف نشده است

سیداحمد عبدالهی، شهردار بوئین‌ میاندشت در این خصوص به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: این خیابان در طرح جامع شهر تعریف نشده است و آزادسازی آن در دستور کار شهرداری قرار ندارد.

وی با بیان اینکه در طرح تفصیلی این مسیر بن‌بست محسوب می‌شود، افزود: مسیر فرعی کوره راهی در کنار قنات‌ها است که شهروندان برای رفت‌وآمد از آن استفاده می‌کنند، این مسیر خطرساز بوده و لازم است مسدود شود.

شهردار بوئین‌میاندشت خاطرنشان کرد: در صورت توسعه شهر، این موضوع باید در طرح تفصیلی دیده شود تا تملک این سه واحد در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

آزادسازی خیابان مصلی نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است

رضاعلی معصومی، فرماندار بوئین‌میاندشت اظهار می‌کند: انتهای بلوار مصلای شهر به خیابان وحدت منتهی می‌شود که با وجود سه واحد مسکونی در مسیر یک بن‌بست ایجاد شده است.

وی می‌افزاید: شهرداری در حال ایجاد کنارگذر در این مسیر است، آزادسازی این سه واحد مسکونی نیازمند شش میلیارد تومان اعتبار است که اکنون این رقم اعتبار در توان شهرداری نیست؛ البته چون نقطه پرترددی نیست، حادثه‌خیز هم نیست.

کد خبر 597904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.