تحقیر بازیکنان توسط مربی؛ نسخه لیگ جزیره!

مهم نیست چه‌قدر مورد علاقه هواداران یا حتی مدیران باشید، گاهی مربی تصمیم می‌گیرد یک بازیکن را روی نیمکت میخکوب کند و هیچ راه فراری هم وجود ندارد!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، رابطه بین سرمربی و بازیکنانش، اغلب پیچیده است و به‌رغم آنچه در رختکن تیم گفته می‌شود، سرمربیان به‌ندرت بازیکنان خود را در اذهان عمومی تحقیر می‌کنند.

تاختن به بازیکنان و انتقاد از عملکرد آن‌ها در نشست‌های خبری، امری طبیعی است. مربیان زیادی بازیکنان خود را مورد انتقاد قرار داده‌اند و نسبت به عملکرد آن‌ها اعتراض داشته‌اند؛ اگرچه بیشتر این اعتراضات در صحبت‌های رختکن است، اما گاهی کار به رسانه‌ها نیز کشیده می‌شود.

اینکه سرمربی در برابر عملکرد ضعیف یک بازیکن چه واکنشی داشته باشد، بیشتر به فشار روانی برمی‌گردد که وی تحمل می‌کند. عده‌ای از مربیان زمانی که جایگاه شغلی خود را در خطر می‌بینند، سعی می‌کنند بازیکنان را به عنوان مقصر اصلی جلوه دهند و ثابت کنند که ایراد از آن‌ها نیست! این برخوردها برای هواداران نیز سخت و دلهره‌آور است؛ زیرا آن‌ها باید از میان سرمربی و بازیکنان، طرف یک نفر را بگیرند!

یکی از بارزترین اشتباهاتی را که یک مربی می‌تواند مرتکب شود «استیون جرارد» مدتی پیش در استون ویلا انجام داد. وی «تایرون مینگز» را که بازیکن مورد علاقه هواداران تیمش بود، به عنوان کاپیتان انتخاب کرد اما درعین‌حال ذهنیت او را زیرسوال برد. سرمربی استون ویلا خیلی زود مدافع میانی انگلیس را به ترکیب اصلی خود بازگرداند، چراکه شرمنده کردن بازیکنش در انظار عمومی با واکنش خوبی از سوی هواداران مواجه نشد.

روبرتو مانچینی و کارلوس توز
اینکه بگوییم کارلوس توز یک بازیکن عادی در دوران بازیگری‌اش بوده، دست‌کم گرفتن وی است. چند ماه پیش قبل از بازنشستگی، توز همچنان یک سلحشور بود که می‌توانست با حضور در زمین مسابقه تیمش را پیروز کند. او در یک چشم به هم زدن هواداران را به وجد می‌آورد و این کار را بارها انجام داد.

انتقال توز به منچسترسیتی در سال ۲۰۰۹ باعث تعجب بسیاری از هواداران فوتبال شد؛ اما اجازه نداد این جنجال روی عملکردش در زمین تأثیر بگذارد. با این حال در طول فصل ۱۲-۲۰۱۱، توز و سرمربی آن زمان منچسترسیتی، «روبرتو مانچینی» به شدت دچار اختلاف شدند.

مانچینی: قدرت لازم را نداشتیم/ در آینده نمایش بهتری خواهیم داشت

وقتی سیتی برای رویارویی با بایرن در لیگ قهرمانان اروپا به مونیخ سفر کرد، اختلاف این دو نفر به اوج رسید. درحالی‌که غول‌های آلمانی با نتیجه دو بر صفر جلو بودند، مانچینی به نیمکت خود نگاه کرد تا توز را وارد میدان کند، اما این مهاجم آرژانتینی از رفتن به زمین مسابقه خودداری کرد، زیرا از همان ابتدا ناامید شده بود.

پس از بازی، سرمربی ایتالیایی سیتی که معمولاً آرام بود، با چهره‌ای عصبانی وارد نشست خبری شد و گفت: برای من وضعیت بدی است زیرا غیرممکن است که بازیکنی از بازی کردن و کمک به تیم امتناع کند. او از بازی ناامید شده بود؛ کاری که انجام داد ورای تصور و غیرممکن بود! او برای من تمام شده است.

توماس توخل و کالوم هادسون اودوی
کالوم هادسون اودوی علی‌رغم امضای قراردادی بزرگ در سپتامبر ۲۰۱۹ در چلسی، به سختی توانست حتی به عنوان بازیکن ترکیب اصلی برای آبی‌ها بازی کند. «اودوی» برای جا افتادن در سیستم توماس توخل، تلاش زیادی کرد و نقش‌های متفاوتی را نیز در ترکیب مربی آلمانی پذیرفت، اما در هیچ‌کدام از نقش‌ها نتوانست جایگاهش را در ترکیب اصلی تثبیت کند.

در فوریه سال گذشته، سرمربی آبی‌ها این بازیکن را در حالی در نیمه دوم مسابقه مقابل ساوتهمپتون به جای تامی آبراهام به زمین مسابقه آورد که چلسی با یک گل عقب بود. به‌رغم اینکه تیم میهمان از طریق پنالتی میسون مونت بازی را به تساوی کشاند، توخل اودوی را که به عنوان یار تعویضی به زمین مسابقه آمده بود، تعویض کرد!

توخل پس از بازی در پاسخ به این پرسش که چرا تصمیم به تعویض مجدد مهاجم جوان گرفت، اذعان کرد: ما هادسون را آوردیم، اما از انرژی و نگرشش در پرسینگ راضی نبودم، بنابراین تصمیم گرفتیم دوباره او را از زمین خارج کنم. از بازیکنان تیم انتظار زیادی داریم و احساس می‌کردم که او خوب تلاش نمی‌کند و در شرایطی نیست که بتواند به تیم ما کمک کند!

چلسی/سرمربی آلمانی

یورگن کلوپ و دژان لوورن
یورگن کلوپ به عنوان یکی از مربیانی شناخته می‌شود که با همه بازیکنانش ارتباط خوبی دارد و همیشه می‌خندد! با این حال او درباره یک بازیکن هیچ‌گاه این طور نبود و نشان داد که روی دیگری نیز دارد.

پس از شکست سنگین چهار بر یک لیورپول مقابل تاتنهام در ومبلی در اکتبر ۲۰۱۷، یورگن کلوپ «دژان لوورن» را زیر باد انتقاد قرار داد. وی درباره بازی لوورن گفته بود که او در هر دو گل ابتدایی تیم میزبان مقصر بوده چرا که هم نتوانسته به موقع ضربه سر اول را بزند و هم به دلیل اشتباه مشابهی، باعث خوردن گل دوم شده است.

لیورپول / آلمان / لیگ برتر / Premier League / Reds / Liverpool

سرمربی آلمانی لیورپول یادآور شد: این دفاع واقعاً بد، بد و بد بود. وقتی توپ از لوورن می‌گذرد، دیگر خیلی دیر شده است. اگر من در این موقعیت در زمین حضور داشته باشم، هری (کین) نمی‌توانست توپ را به دست آورد. اگر من در زمین بودم این اتفاق نمی‌افتاد. متأسفم که من روی نیمکت هستم!

میکل آرتتا و نونو تاوارس
فصل ۲۰۲۱-۲۲ به دلایل مختلفی برای آرسنال بسیار پرحادثه بود. در میان یکی از چندین اتفاق ناگوار برای آرسنال، توپچی‌ها توسط ناتینگهام فارست که در آن زمان در چمپیونشیپ بازی می‌کرد از جام حذفی حذف شدند. هیچ‌یک از بازیکنان آرسنال شب خوبی را سپری نکردند اما یک بازیکن به وضوح عملکرد ضعیف‌تری داشت.

نونو تاوارس با حضور در تعدادی از بازی‌های لیگ برتر، توسط میکل آرتتا شانس حضور در ترکیب اصلی را دریافت کرد. با این حال سرمربی اسپانیایی تصمیم گرفت این بازیکن را تنها ۳۵ دقیقه پس از شروع مسابقه تعویض کند!

تحقیر بازیکنان توسط مربی، نسخه لیگ جزیره!

پپ گواردیولا و جو هارت
پپ گواردیولا پس از موفقیت‌هایی که در منچسترسیتی کسب کرده بود، خود را در بین بهترین مربیانی که تاکنون در لیگ برتر مربیگری کرده‌اند قرار داد، اگرچه زمانی که تصمیم گرفت «جو هارت» را از جایگاه دروازه‌بان اصلی تیم کنار بگذارد، مرتکب اشتباه بزرگی شد.

پپ اعتقاد داشت که هارت دیگر شایسته نیست به طور ثابت درون دروازه سیتی قرار بگیرد و ویلی کابایرو را جایگزین او کرد. هارت که از تنزل رتبه خود در باشگاهش ناراضی بود به تورینو پیوست. او پس از ترک منچستر هرگز نتوانست آن فرمی را که او را به یکی از بهترین گلرهای جهان تبدیل کرده بود، بازیابی کند.

 پپ گواردیولا

آرسن ونگر و امانوئل ابوئه
امانوئل ابوئه در طول هفت سالی که در آرسنال سپری کرد به عنوان یک قهرمان دیده می‌شد. او بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ بیش از ۲۰۰ بازی برای توپچی‌ها انجام داد. با این حال، یکی از بدترین لحظات او در پیراهن آرسنال در دسامبر ۲۰۰۸ بود، زمانی که او در نقشی کاملاً ناآشنا به عنوان هافبک چپ به زمین آمد. جای تعجب نیست که این دفاع راست توسط آرسن ونگر خیلی زود تعویض شد و از زمین مسابقه بیرون رفت. در هنگام خروج این بازیکن از زمین، هواداران نیز او را هو کردند!

پس از بازی، سرمربی وقت آرسنال اظهار کرد: احساس می‌کردم که او اعتماد به نفس خود را از دست داده است و دیگر نمی‌تواند توپ را حفظ کند، سپس به یک خطر برای تیم تبدیل شد. تماشاگران خیلی به او سخت گرفتند. او پسر حساسی است و به باشگاه اهمیت می‌دهد.

تحقیر بازیکنان توسط مربی، نسخه لیگ جزیره!

ژوزه مورینیو و تقریباً همه کسانی که او هدایت کرده است!
ژوزه مورینیو یکی از محبوب‌ترین و منفورترین شخصیت‌های جهان فوتبال است. او نقش‌های مختلفی را به‌طور بی‌عیب و نقص ایفا کرده، از مرد جذابی که خود را «آقای خاص» معرفی کرد تا دشمن شماره یک همه در دوران حضورش در منچستریونایتد و تاتنهام.

تعدادی از بازیکنان مورد لطف مورینیو قرار می‌گرفتند اما به طور کلی این مربی همه بازیکنان را زیر تیغ انتقاد می‌برد. او با ریکاردو کاروالیو یک رابطه عشق و نفرت شدید داشت، درحالی‌که بارها در جریان کنفرانس‌های مطبوعاتی در اولدترافورد، لوک شاو را به شدت نقد کرده بود.

سرمربی آاس رم

حتی با وجود پیوستن به رم، مورینیو دست از انتقاد برنداشته است و هنوز هم بی‌رحمانه بر بازیکنانش می‌تازد! البته او در طول فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ یک قهرمانی اروپایی دیگر را به دست آورد و نشان داد که انتقادهایش بی‌تأثیر نبوده است.

کد خبر 597871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.