گلایه شهروندان از نرخ سرسام‌آور کرایه تاکسی‌های فرودگاه مشهد+ پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان می‌گویند نرخ سرسام‌آور تاکسی از مبدا فرودگاه مشهد به سطح شهر، زائران و مجاوران را آزرده‌خاطر کرده است، زیرا مسیری که تاکسی‌های اینترنتی با کمتر از ۳۰۰ هزار ریال می‌پیمایند، تاکسی‌های ویژه فرودگاه ۷۰۰ هزار ریال کرایه بابت آن دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مشهد به‌عنوان دومین کلان‌شهر بزرگ کشور در تمام ماه‌های سال میزبان زائران علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع)، امام هشتم شیعیان است.

حمل‌ونقل هوایی به‌عنوان یکی از سیستم‌های حمل‌ونقلی بین شهروندان از محبوبیت خاصی برخوردار است؛ فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد سومین فرودگاه بزرگ کشور است که میزبان بالغ بر ۱۴ شرکت داخلی و حدود ۱۶ ایرلاین خارجی است و سالانه حدود هشت میلیون مسافر از آن عبور می‌کنند.

در این بین برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا اعلام کردند که در ایام جاری که به سالروز شهادت امام رضا (ع) نزدیک می‌شویم و به تعداد زائران بارگاه ملکوتی این امام همام افزوده می‌شود، نرخ سرسام‌آور تاکسی از مبدا فرودگاه مشهد به سطح شهر، زائران این حضرت را آزرده‌خاطر کرده است.

این شهروندان می‌گویند مسیری که کمتر از هفت کیلومتر از فرودگاه فاصله دارد، تاکسی‌های ویژه فرودگاه بابت آن ۷۰۰ هزار ریال کرایه دریافت می‌کنند، در حالی که بعضی از تاکسی‌های اینترنتی این مسیر را با کمتر از ۳۰۰ هزار ریال می‌پیمایند و می‌طلبد که مسئولان شهری با در نظر گرفتن اقدامات لازم، در راستای رفع این مشکل شهروندان بکوشند.

مقایسه نرخ کرایه تاکسی‌ها با خودروهای اینترنتی اشتباه محض است / ‏افزایش‬ ‬ناچیز کرایه تاکسی‌های مشهد در سال ۱۴۰۱

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، احمد محبی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد اظهار کرد: نرخ کرایه تاکسی‌های مشهد با کل کشور متفاوت است و اگر کمتر از سایر شهرها نباشد، محال است که نرخی بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نرخ کرایه تاکسی‌ها را نباید با نرخ تاکسی‌های اینترنتی مقایسه کرد، افزود: تاکسی‌ها در سراسر کشور بر اساس نرخ مصوب شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری‌ها کرایه دریافت می‌کنند در حالی که تاکسی‌های اینترنتی نرخ شناور دارند؛ موضوع دیگر اینکه از دید مردم تاکسی‌های اینترنتی خودروهای حمل‌ونقل هستند، اما از دید ما اینگونه نیست، زیرا خودروی اینترنتی شغل محسوب نمی‌شود. آن‌ها بر اساس نرخ شناور مورد نظر شرکت‌ها فعالیت می‌کنند، اما نرخ تاکسی‌های شهر کارشناسی شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه با بررسی هزینه‌های سالانه خودرو و سایر هزینه‌ها، نرخ پیشنهادی افزایش کرایه تاکسی را به شهرداری اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: در شهر مشهد بر اساس نرخ تورم، هزینه‌های خودرو، حقوق و مزایای یک راننده، نرخ کرایه تاکسی باید ۷۰ درصد اضافه شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد افزایش ۳۵ درصد نرخ کرایه تاکسی‌های مشهد برای سال ۱۴۰۱ را به شهرداری مطرح کردیم که در شورای اسلامی شهر نیز تصویب شد، اما در فرمانداری با ۲۵ درصد افزایش کرایه نسبت به سال گذشته موافقت شد که عدد بسیار پایینی است، لذا به این موضوع اعتراض کردیم زیرا معتقدیم حق رانندگان تضییع شده است.

محبی با بیان اینکه در شهر مشهد نرخ مبادی ورودی بر اساس تاکسی‌متر و بر اساس برگه سفر است که در آن نقطه مبدا و مقصد مشخص و اعداد و ارقام بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری تعیین می‌شود و فاکتور سفر به مسافر ارائه می‌شود، گفت: اگر در مسیری فاکتور سفر نباشد، تاکسی‌متر نرخ سفر را بر اساس طول زمان و مسافت سفر محاسبه می‌کند و در این راستا نظارت‌ها نیز انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دریافت کرایه تاکسی بیشتر از نرخ مصوب توسط رانندگان تخلف است و با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد، گفت: اکثر رانندگان تاکسی بر اساس آمارهای موجود نرخ مصوب کرایه تاکسی را رعایت می‌کنند، اما با تعداد بسیار اندک متخلفان نیز برخورد می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: رانندگان تاکسی با توجه به وجود تورم و شرایط سخت اقتصادی نسبت به میزان نرخ کرایه مصوب گلایه‌مندی دارند و اعتقاد دارند که در مقایسه با بعضی از خدمات دیگر، نرخ کرایه تاکسی پایین است و متناسب با نرخ تورم موجود نیست.

به گزارش ایمنا، شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 597866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.