کودتای ۲۸ مرداد، تجربه اعتماد به آمریکا است

امام جمعه کاشان کودتای ۲۸ مرداد نمونه‌ای از تجربه اعتماد به آمریکا دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز_ جمعه بیست و هشتم مردادماه_ در خطبه‌های نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه کودتای ۲۸ مرداد پرچمی است که راه را نشان می‌دهد، اظهار کرد: این کودتا به دولت‌مردان می‌گوید که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد.

امام جمعه کاشان افزود: حادثه تاریخی ۲۸ مرداد باید همواره برای جوانان یادآوری شود تا با سیاست‌های تجاوزگرانه آمریکا و انگلیس بیشتر آشنا شوند.

حسینی به روز جهانی مساجد اشاره کرد و گفت: با توجه به حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و به آتش کشیدن مسجدالاقصی از سوی اسرائیل و کشتار مردم متدین، این روز به‌عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه مسجد مهم‌ترین پایگاه دینی، معنوی و اخلاقی جامعه است، افزود: مساجد، محل تربیت و هدایت اسلامی و محل بسیج و فراخوان عمومی در مناسبت‌های مختلف است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی سبک زندگی جوانان را بیش از گروه‌های سنی تغییر می‌دهد، گفت: این شبکه‌ها نقش مهمی در تغییر نگرش‌ها، عقاید، باورها و هویت جوانان ایفا می‌کند.

حسینی با بیان اینکه تهدید نرم با بهره‌گیری از فضای مجازی، حربه اصلی دشمنان در وضعیت کنونی علیه نظام و جوانان است و همه باید با احساس تکلیف در راستای خنثی‌کردن آن بکوشند، اظهار کرد: مبلغان دینی و نهادهای فرهنگی و آموزشی باید برای خنثی‌کردن توطئه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمن با پرهیز از موازی‌کاری، همه تلاش خود را برای شکست اهداف دشمنان به کار گیرند.

کد خبر 597821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.