حلقه چهارم ترافیکی اصفهان تا چه زمانی تکمیل می‌شود؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم طی دو سال آینده قسمتی از حلقه چهارم ترافیکی که در اصفهان قرار دارد به پایان برسد و بخش‌های خارجی حلقه نیز با همت استاندار و شهرداران دیگر شهرها عملیاتی شود.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین جزئیات حلقه چهارم ترافیکی اصفهان، اظهار کرد: مأموریت اصلی حلقه چهارم ترافیکی (حلقه حفاظتی شهر) انتقال ترافیک عبوری به گونه‌ای است که مزاحمتی برای ترافیک داخل شهر نداشته باشد، همچنین مراقبت از زمین‌ها، فضای محدوده، حریم شهر و مسائل مربوط به حفظ محیط زیست از مأموریت‌های اصلی این حلقه ترافیکی است.

وی ادامه داد: این حلقه حفاظتی بالغ بر ۸۰ کیلومتر طول دارد و از شهرهای مختلفی عبور می‌کند که حدود ۶۳ کیلومتر آن در شهر اصفهان است و شهرهای دولت‌آباد، خمینی‌شهر، درچه، فلاورجان و شهر ابریشم را شامل می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین تمرکز در پروژه حلقه چهارم ترافیکی بر قسمت ۶۳ کیلومتری داخل اصفهان بوده و این قسمت در حال پیشرفت است، در حال حاضر پروژه حلقه چهارم ترافیکی در شهر اصفهان به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال جاری قطعات دیگری از حلقه حفاظتی در اختیار مردم قرار بگیرد، اضافه کرد: در حال حاضر از سمت کارخانه قند واقع در خیابان جی بعد از شهر خوراسگان، پل‌های شهید سردار سلیمانی تا چندین کیلومتر بعد از آن در اختیار مردم قرار دارد.

تأثیر حلقه چهارم ترافیکی بر کاهش آلودگی هوا

قربانی گفت: قطعات جنوبی حلقه چهارم ترافیکی از حوالی پل راه‌آهن به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین در حال حاضر از قسمت سپاهان شهر تا گردنه آب نیل در دسترس مردم قرار دارد. اگر این حلقه ترافیکی به صورت کامل بهره‌برداری شود تا حدود زیادی از بار ترافیکی شهید اقارب‌پرست و حلقه سوم ترافیکی کاهش خواهد یافت و موجب سرعت‌بخشی به رفت و آمد شهروندان و کاهش ترافیک عبوری از شهر اصفهان می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون حلقه چهارم ترافیکی از میزان آلودگی هوا کاسته است؟، خاطرنشان کرد: تا زمانی که حلقه چهارم ترافیکی اصفهان به صورت کامل بهره‌برداری نشود، نمی‌توان گفت تا چه میزان بر آلودگی هوا تأثیرگذار خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر حلقه چهارم ترافیکی اصفهان بخشی از مسیر پل‌های شهید سردار سلیمانی تا خاتون‌آباد را پوشش می‌هد و بیشتر کارکرد محلی دارد، همچنین این حلقه ترافیکی بخشی از ترافیک سمت سپاهان‌شهر تا گردنه آب نیل را پوشش می‌دهد و افرادی که قصد دارند به مناطقی مانند مبارکه یا پیربکران بروند، به طور معمول این مسیر را انتخاب می‌کنند.

وی اضافه کرد: اگر حلقه چهارم ترافیکی به بزرگراه فولادشهر-اصفهان متصل شود، می‌تواند بار ترافیکی را منتقل کند و تا حدزیادی ترافیک موجود در منطقه کوه صفه را کاهش دهد.

قربانی تاکید کرد: امیدواریم طی دو سال آینده قسمتی از حلقه چهارم ترافیکی که در اصفهان قرار دارد به پایان برسد و بخش‌های خارجی این رینگ ترافیکی نیز با همت استاندار و شهرداران دیگر شهرها عملیاتی و هرچه زودتر حلقه حفاظتی کامل شود.

کد خبر 597808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.