آفریقای‌جنوبی رمزارزها را بررسی می‌کند

بانک مرکزی آفریقای‌جنوبی متشکل از ۶ بانک اصلی است و وظیفه نظارت و وضع قوانین مالی را برعهده دارد؛ بررسی رمزارزها در دستور کار این بانک قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوبن نایدو (Kuben Naidoo) معاون بانک مرکزی آفریقای‌جنوبی در یک کنفرانس خبری، اظهار کرد: مؤسسات دولتی در رابطه با کریپتوکارنسی و رمزارزها تجدیدنظر کرده و به دنبال وضع قوانین جدید درخصوص ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های مالی است.

وی در یک وبینار سازماندهی شده توسط PSG Konsult صحبت کرد و گفت: دیدگاه ما تغییر کرده است و اکنون رمزارزها را یک دارایی مالی می‌دانیم، امیدواریم بتوانیم آن را به عنوان یک دارایی مالی تنظیم کنیم؛ اکنون حجم سرمایه زیادی وارد دنیای رمزارزها شده و این سرمایه نیازمند نظارت و وضع مالیات برای ادامه روند قانونی شدن آن است. این بازار بسیار جذاب و همچنان پرریسک، نیاز به آموزش ابتدایی برای تمام شهروندان دارد و باید به صورت منظم به‌روز شود و با دنیای مالی جهانی تبادلات رمزارزی داشته باشند.

معاون بانک مرکزی آفریقای‌جنوبی تصریح کرد: ارزیابی ریسک لزوماً به این معنا نیست که مؤسسات باید به‌طورکامل به دنبال اجتناب از ریسک باشند؛ کنترل احساسات، اصلی‌ترین رکن بازار است و اگر کنترل نشود می‌تواند یک تهدید برای یکپارچگی مالی باشد.

نایدو در پایان گزارش، نظر خود را برای ادامه روند قانون‌گذاری مثبت خواند.

کد خبر 597745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.