تخصیص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار نقدی به تشکل‌های مردم نهاد

عضو شورای شهر اصفهان گفت: به منظور حمایت از تشکل‌های مردم نهاد اعتبار ۲۲ میلیارد تومان نقدی و ۵۰ میلیارد تومان غیر نقدی به تشکل‌های مردم نهاد در ردیف بودجه دیده شده است.

به گزارش ایمنا، مصطفی نباتی نژاد روز _پنج‌شنبه، بیست‌وهفتم مردادماه_ در گردهمایی فرهنگی و اجتماعی و نکوداشت هفته مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: شورای شهر به مردم سپاری، مشارکت پذیری و مشارکت‌جویی اعتقاد راسخ دارد و نه بر اساس یک ژست کاری طرح شود بلکه باور آن یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه اگر خیران و تشکل‌های مردم نهاد نبود تمام مسائل اجتماعی و اقتصادی روی زمین می‌ماند و پیش نمی‌رفت. گفت: شعار شهر زندگی، شهر همگرا و شهر برای مردم و در کنار مردم را در راستای اهمیت دادن شورا به تشکل‌های مردمی و خیران برگزیدیم.

عضو شورای شهر اصفهان افزود: ادبیات حکمرانی مردمی که در حد تئوری در جامعه تعریف می‌شود مشارکت در اجرا نیست و واژه‌های مثل سیاستگذاری، طراحی، مسئله‌یابی و مسئله شناسی نگاه‌های متعالی است که باید در این عرصه قدم برداشته شود.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری و عمران شهری به دنبال جایگزینی پیمان سپاری به مردم سپاری هستیم، ادامه داد: به عنوان مثال اگر برای مدیریت فضای سبز و. یک بوستان در محله به جای سپردن به پیمانکار به مردم همان محله واگذار شود نتایج بسیار خوبی را خواهیم داشت.

نباتی نژاد گفت: سند توسعه مشارکت‌ها از حوزه پیمان سپاری به مردم سپاری از بخش پژوهش شورا تصویب و از ماه آینده اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: با مشارکت در مسئله شناسی و مسئله‌یابی و راهکار آن از طریق پلتفرم باشگاه شهراندیشان و نخبگان شهر، سیاستگذاری و اولویت‌سنجی خواهد شد و اجرای خانه خیران در اصفهان بزودی دو وعده شورا است.

کد خبر 597714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.