اصفهان باید بهشت خیریه ایران شود

یک کارآفرین و خیر گفت: با توجه به تعدد خیریه‌ها در اصفهان باید دبیرخانه دائمی خیریه‌ها در این شهر تأسیس و اصفهان به بهشت خیریه ایران تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نبی در گردهمایی جم فعالان فرهنگی اجتماعی و نکوداشت هفته مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: ایران را خیران ساختند و به تمدن اسلامی مبدل کردند در زمان صفوی خیران حکم می‌کردند و منتظر حکم شاه نبودند.

وی با بیان اینکه خیریه داری سخت‌تر از کمپانی و شرکت گردانی است. ادامه داد: تبادل اطلاعات و تجربیات بین خیریه‌ها دیده نمی‌شود و بهتر است شبکه سازی در حوزه خیریه‌ای شکل بگیرد.

کار آفرین و خیر با اشاره به اینکه اگر خیریه‌ای ظرفیت دیجیتال شدن ندارد و هنوز با قبض و به صورت دستی کار می‌کند و از روند کاری و فعالیتش قاب‌های عکس مانده است، دوام نخواهد داشت و ادامه داد: خیریه‌ای شفاف است که تمام روند و اطلاعات دریافتی و پرداختی آن هم برای حاکمیت و افراد تحت پوشش و خیران مشخص و. قابل دسترس باشد.

نبی با تاکید بر اینکه اصفهان ظرفیت بالایی در کار خیر دارد، افزود: برای کمک با دیگران باید بدون انتظار و در نظر گرفتن اینکه چه کسی از کمک آنها حمایت می‌کند، کمک کنند که اگر غیر این باشد همه جا را آب می‌برد.

وی افزود: قرار نیست مسئولان همواره اقدامی صورت دهند و منتظر بودجه دولت و. کمک آنها باشیم بلکه با تسهیل کردن مسیر برای خیران و برداشتن موانع و آموزش و افزایش دانش خیر در این زمینه باعث تقویت تشکل‌های مردم نهاد و خیریه‌ای شود.

وی از خیریه‌ای خبر داد که مجرمان ۹ جرم خشن را به به علت سو پیشینه کسی به آنها شغل نمی‌داد، گفت: این خیریه ۱۷ سال سابقه فعالیت دارد و بالغ بر چهار هزار فعالیت خیر انجام داده است.

کد خبر 597695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.