جبران خسارت سیل لردگان در دستور کار قرار گیرد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: جبران خسارات در شیلات‌ها و زمین‌های کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پور آقایی امروز _پنجشنبه بیست و هفتم مردادماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت ناشی از سیل اخیر در شهرستان لردگان، اظهار کرد: جبران خسارات در شیلات‌ها و زمین‌های کشاورزی شهرستان به ویژه در شالیزارها و بازسازی جاده‌های بین اراضی کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به خسارات فراوان ناشی از سیل به احشام و اموال عشایر شهرستان لردگان انتظار می‌رود با ارائه تسهیلات بلاعوض و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری توسط امور عشایر، زندگی دوباره به عشایر بخشیده شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضعیف بودن سازماندهی عشایر در سطح شهرستان لردگان، تصریح کرد: بیشتر عشایر در مسیر سیل ساکن بودند، لذا لازم بود که قبل از وقوع حادثه مسئولان ذی‌ربط اقدامات لازم را انجام می‌دادند.

وی گفت: کمبود ماشین‌آلات مدیریت بحران برای رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل در شهرها و بخش‌های شهرستان به خصوص بخش رودشت در زمان رخداد حادثه مردم و مسئولان محلی را با چالش جدی مواجه کرد.

حسین‌پورآقایی اضافه کرد: توجه و اختصاص امکانات و اعتبارات ویژه (بحران) به شهرها و روستاهای آسیب دیده شهرستان، با توجه به میزان خسارات وارده ناشی از سیل به بافت شهرها و نبود درآمد کافی شهرداری‌ها اقدامی ضروری است.

وی با اشاره به حضور و پیگیری استاندار بعد از وقوع سیل در شهرستان لردگان، افزود: می‌طلبد که تصمیمات و مصوبات سفر مسئولان به صورت ویژه پیگیری شود تا بارقه‌های امید در دل مردم غیور و انقلابی شهرستان لردگان پررنگ‌تر از قبل شود.

کد خبر 597658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.